Black out

Status
Niet open voor verdere reacties.

KurtVanHulle

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Berichten
383
M'n collega d'er pc wil niet meer aan. Hij begint op te starten en valt dan weer uit (zonder opnieuw op te starten). Zelden raakt hij opgestart tot aan het bureaublad. Na een tiental keer opnieuw proberen, lukt het dan toch. Nu durft ze hem niet meer uitzetten. Het probleem doet zich al een paar weken voor. Ze zegt wel, als de pc lange de hele nacht heeft gedraaid, de klok niet juist meer staat.
Geen virussen gevonden, noch spyware. Nu dacht ik dat het mss de stroomtoevoer is die tekort schiet. Maar die klok wijst volgens mij naar de bios. Voor ik er mijn handjes op zet, wou ik graag even jullie mening.
Thnx.
 
Je zou de batterij op het moederbord eerst kunnen vervangen
 
Was dat net aan het denken. Is dat voor elk moederbord hetzelfde type batterij, of worden er verschillende maten* gebruikt?

*sorry, kan niet op het juiste woord komen.
 
Naar mijn weten kan het verschillen per maat. Zodra je de kast open maakt zie je het
 
Geplaatst door KurtVanHulle
Is dat voor elk moederbord hetzelfde type batterij, of worden er verschillende maten* gebruikt?
De meeste moderne moederborden hebben een CR2032 3volt batterij.
Da's een platte ronde batterij ongeveer zo groot als een 50 eurocent.
 
De meeste moderne moederborden hebben een CR2032 3volt batterij.
Had al es gekeken bij de mijne, maar de pc in kwestie is ongev. 3 jaar oud. Weet nog niet welke batterij erin zit.

Ik laat zeker iets weten als het lukt met een nieuwe batt.
 
Met de nieuwe batterij doet ie het ook niet. M'n collega heeft em naar de winkel gebracht :rolleyes: Ben es benieuwd. Persoonlijk denk ik dat het aan de voeding kan liggen. Er zit maar 200W in. Wat denken jullie?
 
Een 200watt voeding is tegenwoordig niet veel meer.
Wat heb je allemaal precies in je pc zitten?
 
Is de pc van m'n collega. Weet nie precies wat er in zit. Alleszins 128Mb + 64Mb RAM. Voor de rest een licht beeldkaart en geluidskaart. Was goedkope Pentium 2. Er worden geen zware programma's of spelletjes mee gedraaid. Word meestal gebruikt voor Office en internet. Moet er wel bijzeggen dat na controle bleek dat de pc regelmatig maar 20 tot 30 Mb RAM meer over had.
 
Krijgt de monitor toevallig via de pc stroom?
 
M'n collega heeft haar lesje wel geleerd. Het was zoals ik gezegd had. Te zwakke voeding. Dit grapje kostte haar € 175. Die technieker heeft er een voeding in gestoken van € 100 (zegt ie). Nog nooit geweten dat een voeding zoveel kost. De volgende keer zal ze wat meer vertrouwen moeten hebben in ons, Helpmij'ers. :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan