Black screen na loading bar xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Apdchiller

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Berichten
4
Hallo mensen ik heb een probleem met me laptop,

Wanneer ik me laptop opstart krijg ik na het laden van XP (de loading bar) een black screen. Ik zie alleen me muis en voor de rest niks. Ik weet niet wat de oorzaak hiervan is en de oplossing heb ik ook niet kunnen vinden. Veilige modus werkt ook niet. Weet iemand hier een oplossing op?

Alvast bedankt.
 
In het scherm waar je kiest voor Veilige modus is ook een optie om automatisch herstarten van de pc bij een BSOD (=blauw scherm met foutmelding als Windows vastloopt) te voorkomen.
Kies die optie en daarna de start van Windows. Je zult dan op je scherm de foutmelding kunnen lezen, die je dan in Google kunt stoppen voor (hopelijk) een antwoord/reden waar je probleem vandaan komt.

Tijs.
 
@Dnties

Bedoel je de 'foutopsporingsmodus'?
Als ik f8 druk en bij al die mogelijkheden kom kan ik bij allemaal niks. Bij alle mogelijkheden krijg ik weer de black screen terug.

Toch bedankt voor je reactie.
 
Nee, foutopsporingsmodus bedoel ik niet.

Heet iets als "Automatisch opstarten na kritische fout uitschakelen". Als je echt geen idee hebt welke het is, meld het dan terug, dan kan ik vanavond nog een schermafdruk posten waar die optie staat aangegeven.

Tijs.
 
Ik weet al welke je bedoelt, ik heb 't geprobeerd en ik krijg nog steeds een black screen. Ik denk dat er een bepaalde command gebruikt moet worden bij de herstelconsole, maar geen idee welke.
 
Als je weet hoe je Herstelconsole opstart kun je daar in ieder geval de harde schijf laten checken op fouten:
chkdsk c: /p /r

[ik ga ervan uit dat windows en je programmatuur op c: staat.]

Dit kan (afhankelijk van de snelheid en grootte van de harde schijf) enkele uren duren.
Hopelijk levert dat wat verbetering op.

Tijs.
 
Ik heb 't geprobeerd, maar hij blijft op 50% staan verder gaat ie niet:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan