blackberry bold 9700 connect niet op mijn Wi-Fi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zafar

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Hallo,

ik heb een blackberry bold 9700 en probeer hem aan te melden op mijn wi-fi. Echter gaat het niet. Via Manual moet ik mijn SSID en vervolgens mijn wachtwoord doorgeven. Dit doe ik maar er staat steeds unable to connect.
Mijn securitytype is WPA2-Personal en bij de opzet van een wi-fi kies ik bij de blackberry voor PSK aangezien ik nergens WPA2-personal zie. ik heb trouwens een prepaid kpn simcard erop. Ik weet niet of dat wat uitmaakt.

Iemand iets meer ervaring en verstand van?

Laatst bewerkt:
je moet even de kanaal van je router veranderen, heb hetzelfde probleem gehad, kunnen laptops wel verbinden?

je moet even de kanaal van je router veranderen, heb hetzelfde probleem gehad, kunnen laptops wel verbinden?

Ja laptops doen dat wel ik heb in mijn router insstellingen channels op AUTO gezet.

ok, als je laptops wel verbinden zou dat het probleem niet mogen zijn, maar je kan alsnog proberen een paar kanalen uit te proberen, wie weet werkt het toch. bij mij kon geen enkel apparaat verbinden toen de kanaal op auto stond, laat em nu al een poos op 7 steen en dat werkt perfect.

ok, als je laptops wel verbinden zou dat het probleem niet mogen zijn, maar je kan alsnog proberen een paar kanalen uit te proberen, wie weet werkt het toch. bij mij kon geen enkel apparaat verbinden toen de kanaal op auto stond, laat em nu al een poos op 7 steen en dat werkt perfect.

ok ik heb net op kanaal 1 geprobeerd, maar werkt niet ik ga maar eff wat proberen op de channels. Is een telefoon van mijn vader die uit het buitenland komt, maar goh ik vind die blackberry maar gewoon niet handig. met mijn iphone en htc connect ik waar dan ook en overal zo makkelijk op wifi. echt niet te geloven, haha

En het is Gelukt !!! moet me wel beetje schamen, zit ik die blackberry zo als onhandig te beschrijven terwijl het aan mij lag. Ik heb namelijk mijn SSID niet met de juiste hoofdletter gevoeligheid erin gedaan. Toen ik dat veranderde ging het prima!!

NOG BEDANKT voor je suggesties, dankzij die heb ik in mijn router settings gelezen dat die SSID caps gevoelig is!!!

Laatst bewerkt:
Zo ingewikkeld is het toch niet.....

Je zegt zelf:

Mijn securitytype is WPA2-Personal en bij de opzet van een wi-fi kies ik bij de blackberry voor PSK

En ja, dat gaat dus niet

ten eerste is het verbinden nog een eerdere stage en ten 2e is psk een vorm van wpa2-personal dat zijn namelijk psk en tkip

ten eerste is het verbinden nog een eerdere stage en ten 2e is psk een vorm van wpa2-personal dat zijn namelijk psk en tkip

Ja sorry heren, maar ik ben in de war,
Maar welke security type moet ik dan kiezen?? hoe vind ik mijn security type op de BB?
ik krijg bij kies een security key namelijk te zien:
WEP
PSK
PEAP
LEAP
EAP-TLS
EAP-FAST
EAP-TTLS
EAP-SIM
EAP-AKA

uit deze lijst koos ik dus voor PSK, en daarna heb ik mijn Pre Shared Key (PSK): Mijn wachtwoord ingetypt. vervolgens staat er connection succesfull en staat er als ik scan naar wifi dat de BB connected is aan mijn wifi netwerk, alleen werkt het internet nog steeds niet. ondanks dat ie connected is!

psk hoort gewon goed te zijn, heb je al andere kanalen geprobeert?

psk hoort gewon goed te zijn, heb je al andere kanalen geprobeert?

Ja ik doe volgensmij ook alles goed verschillende kanalen geprobeerd, echter ik krijg bij het connecten steeds de message "Unable to connect"
REASON: "Connection terminated"

echt raar ik snap niet waarom hij unable is vanwege connection terminated.

Trouwens met mijn wifi zelf merk ik niets...mijn laptop doet het prima erop mijn htc connect ook prima erop ...dus ja ... geen idee wat die Blackberry wil!!

Je BlackBerry wilt de juiste instellingen. Standaard staat hij zo ingesteld dat bepaalde toepassingen alleen werken met een BIS/BES uitbreiding (speciale BlackBerry databundels). Als je deze niet hebt, dan dien je wat instellingen te veranderen in de telefoon en de browser. Ik dacht dat je oa je browser als hotspotbrowser in moet stellen (zie instellingen browser)...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan