BlackBerry Bold 9700 WiFi

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
675
Hallo,

Mijn zoon heeft een BB Bold gekregen, deze is simlock vrij, dus hij kan er gewoon mee bellen.
Hij maakt gebruik van Vodafone prepaid.
Nu weet ik dat je voor internet via de Vodafone een speciaal BB abo moet hebben.

Maar via WiFi verbinden zou toch gewoon moeten lukken?
Wat ik tot nu toe bereikt heb is dit:
Hij ziet mij WiFi netwerk
In het startscherm staat wifi aan en naast Vodafone staat ook de naam van ons thuisnetwerk

Zodra ik de browser open werkt deze niet, kan niet surfen.

Als ik naar netwerkgegevens kijk heeft ie geen IP en zegt IP-adres is verlopen.

Ik heb automatisch IP toewijzen geprobeerd, ik heb hem dmv het MAC-adres een vast IP gegeven en dit ook zo ingesteld maar hij krijgt gewoon geen IP adres en blijft de melding geven dat het IP-adres is verlopen.

Iemand bekend met dit probleem, of liever nog, iemand een oplossing voor dit probleem??

Heb op verschillende forums gekeken, met hetzelfde probleem, maar tot nu toe nog niet tot een oplossing gekomen.

Ik hoor graag van jullie.

mvrgr.

Nossie

PS
Geen idee of het op deze plaats thuis hoort, anders aub even op de juiste plaats zetten.
 
Ik ook een Blackberry gehad en toen had ik hetzelfde probleem. Bijna geen enkele internet functie werkt zonder een Blackberry internet bundel. Uw zoon hoeft er thuis geen gebruik van te maken maar een bundel is dus wel vereist.
 
Ik ben er uit.....

Je moet je data op 'aan' hebben staan. Normaal gesproken gaat dit ten koste van je prepaid bel te goed.
Echter....als je je provider vraagt om data te blokkeren op jouw tel. nummer dan kun je data op je BB aanzetten.
Als je je daarna aanmeld op je eigen wifi netwerk dan werkt het goed.
-whatsapp werkt
-BB app store werkt
-gewoon internet werkt

En dat waren de belangrijkste om werkend te krijgen voor mijn zoon.

Dus....missie geslaagd en opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan