Blacklist

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joti

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2001
Berichten
160
Als ik met mijn upc mailadres een bericht stuur naar een bepaalde persoon krijg ik soms de melding: 5.7.0 Your server IP address is in the SORBS DNSBL database,
Mails naar andere adressen vormt geen probleem. Mijn IP adres komt blijkbaar dan op de Blacklist.
Dat kan ik zien op mxtoolbox.com
Is mijn computer ergens mee besmet. Zo ja, hoe kan ik dit oplossen. Ik heb een goede virusscanner en de firewall staat ook aan
 
Ik heb al 5 keer contact gehad met UPC. Hun IP adres 62/179.121.35 staat op de blacklist. Volgens UPC is mijn computer de oorzaak.
Het vreemde is echter, als ik dezelfde mail verstuur via gmail wordt de mail wel verzonden en ontvangen door de geadresseerde.
Hoe kan ik zien dat mijn computer een probleem heeft?
 
Gmail gaat via IMAP/webmail, dus vanaf een ander IP-adres.
 
Ok, kan je het domein van de ontvanger even melden (dat achter de @domeinnaam.toevoeging)?

Mocht het trouwens, gokje, @interNL.net zijn, dan ben je in de aap gelogeerd, net als de rest van meer dan de helft van alle Nederlandse UPC-klanten. Ondertussen is er meer dan 10 jaar geleden iets verkeerd gegaan met de dynamische IP-adressen waardoor de zowat de hele UPC-IP-reeks op de SORBS-BL terecht is gekomen. Helaas kunnen alleen de providers een herstel-verzoek doen.
 
het gaat fout als ik een mail stuur vanaf mijn .....@chello mailadres naar .....@scoutinggroep.com.
 
Ik heb net een bericht verstuurd via de webmail van UPC, maar ook deze mail komt terug met de melding:
This Message was undeliverable due to the following reason:

Each of the following recipients was rejected by a remote mail server.
The reasons given by the server are included to help you determine why
each recipient was rejected.

Recipient: <willemien@scoutinggroep.com>
Reason: 5.7.0 Your server IP address is in the SORBS DNSBL database, bye
 
Ok, ja, dat snap ik, het hele probleem met SORBS is dat die dus naar een reeks IP-adressen kijkt, waar die van jou klaarblijkelijk ook tussen zit. Dat heeft dus niets te maken met jouw e-mail-adres.

B.v. de reeks 77.248.0.0 - 77.248.223.71 van de UPC staat bekend om blokkering (wat iets anders is dan filtering). Dat zijn dus 57159 unieke IP's met hetzelfde probleem.
Je kan bij http://www.watismijnip.nl/ je eigen IP-adres controleren.

Ik kan niet vinden bij wie scoutinggroep.com gehost word,maar als de mailserver van die hoster SORBS gebruikt, word je e-mail gewoon geblokkeerd.
Ik heb zelf in het verleden de UPC er al over gebeld, & die zeggen dat ze NIET geblacklist meer zijn, & dat de provider van de ontvanger een verkeerd geconfigureerde mailserver heeft (& waarbij de UPC zegt dat die provider normale spamlijsten moet gebruiken zonder SORBS, eigenlijk wel terecht).

Wat je nog kan proberen, & misschien wel werkt, is even bellen met scoutinggroep.com & vragen of ze jou een e-mail willen sturen waarop jij kan antwoorden (reply). Om de een of andere reden lukt dat meestal wel.
 
Leden van@scoutinggroep kunnen mij gewoon mailen, ik kan hen ook mailen via gmail. Maar ik wil graag dat UPC het probleem oplost zodat ik normaal via mijn chello mail kan versturen.
De server van scoutinggroep heeft een zeer goede beveiliging. En de webmaster zegt dat het probleem bij de UPC ligt. Maar ja de UPC zegt dat vanaf mijn computer waarschijnlijk spam wordt verstuurd en dat mijn IP adres daarom op de blacklist komt
Bij www.watismijip.nl heb ik gecontroleerd welk ip adres ik heb
En op http://enutrace.de kun je zine dat dit IP adres beheerd wordt door UPC
 
antwoord UPC

Het probleem is nog niet opgelost. Dit antwoord kreeg ik van UPC

Wij zijn op de hoogte van de vermelding van (sommige van) onze mailserver(s) in de Sorbs blacklist en vinden het vervelend dat u hier last van ondervindt.
Het is vervelend dat zij onze mailserver(s) in hun lijst hebben opgenomen, omdat het niet terecht is. Al onze uitgaande e-mailberichten worden gescand op spam en phishing-eigenschappen door spamfilters en zo houden onze mailservers duizenden berichten per dag tegen. Soms, bij nieuwe spamberichten, kan het enkele seconden duren voordat een bericht door de spamfilter wordt herkend en gemarkeerd als spam. Gerenommeerde anti-spam bedrijven houden rekening met deze kleine marge, waar alle providers mee te maken hebben.
Sorbs kiest ervoor om hier geen rekening mee te houden en zo komen veel providers ten onrechte op hun lijst terecht. Onze mail beheerders hebben al regelmatig contact gezocht met Sorbs hierover, maar zij weigeren vaak om onze servers weer vrij te geven. Dit is nu ook het geval.
UPC kan slechts doen wat binnen haar mogelijkheden ligt en wij zijn van mening dat alles is geprobeerd om dit probleem op te lossen. Verder willen wij bewustwording creëren over de werkwijze van Sorbs. Een gedeelte van het probleem wordt ook veroorzaakt door beheerders van mailservers die kiezen om het advies van Sorbs te volgen, wat in dit geval ook zo lijkt te zijn. Zij kunnen beter adviezen overnemen van gerenommeerde bedrijven zoals Spamhaus en Spamcop.
Het spijt ons dat wij u op dit moment niet verder van dienst kunnen zijn.
 
Kan je niet een nieuw e-mail adres maken , en wachten tot UPC dit probleem heeft opgelost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan