• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Blad 2 automatisch aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hopperdepop

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2008
Goedemiddag allemaal,

Ik denk dat het misschien simpel is maar ik kom niet uit het volgende probleem.

Een excel bestand met 2 bladen. Op blad 1 worden regels gemuteerd en aangevuld. Op blad 2 worden resutaten weergegeven als balkje, zeg maar een voortgangsbalkje. Nu is het zo als er op blad 1 een regel wordt verwijderd, dan zie je op blad2 op de regel #verw staan. Omdat blad 2 is beveiligd en alleen bedoeld is al alleen lezen is dat dus vervelend.
Weet iemand of dit simpel is op te lossen zodat blad 2 gewoon zijn formules aanpast? VBA?:confused:

Groeten Rob

Een voorbeeldbestandje zou handig zijn....

Maar waarom worden er rijen verwijderd, kun je niet alleen de data uit de rij verwijderen?

Een voorbeeldbestandje zou handig zijn....

Maar waarom worden er rijen verwijderd, kun je niet alleen de data uit de rij verwijderen?

Beste Verhoog,

Als ik de gegevens zou wissen dan zijn ook de formules verdwenen. Het doortrekken vanaf de vorige regel heeft dan weer tot gevolg dat sommige gegevens van die regel meegaan. Om per cel een formule door te trekken is zo'n gedoe omdat ik praat over een kleine 40 kolommen waarvan er ook een aantal verborgen zijn. Pff een hele mond vol. Het zou dus, in mijn gedachtengang sneller werken als er een hele rij gewist wordt.

Groeten Rob

Ah, ik snap het. De formules uit blad1 zijn gelinkt met de rij erboven/eronder. Maar in dat geval krijg je toch ook VERW# op blad 1 als je een rij verwijdert?

Nogmaals, met een voorbeeldbestandje, of een deel daarvan, praat het een stuk makkelijker

Laatst bewerkt:
Mits een afdoend voorbeeldbestand doe ik ook een poging om het op te lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan