• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

blad 2 rijen weergeven in blad 1 kolomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

evinx

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2014
hallo

hoe kan ik makkelijk en snel van blad 2 b5-b6-b7-b8-b9 ect
weergeven op blad 1 in b5-c5-d5-e5-f5-h5 ect

Rijen
rijen.png
Kolom
kolom.png

Gaat het alleen om kolom B of over alle gevulde kolommen?
Plaats een .xlsx bestand met hoe het werkelijk is, en hoe het moet worden.

Is kopiëren => Plakken speciaal => Transponeren geen optie?

Op basis van de voorbeeldgegevens, formule in Blad1!A2, kopiëren naar rechts en naar beneden:
Code:
=VERSCHUIVING(Blad2!$A$5;KOLOMMEN($A2:A2)-1;RIJEN(A$2:A2)-1)

In de TITEL van je bericht schrijf je dat je van rijen naar kolommen wil, en in je bericht van kolommen naar rijen.
Uitgaande van het laatste:
- Selecteer C5:W6,
- plaats de cursor in de formulebalk
- typ daar =TRANSPONEREN(A2:B22) en sluit af met Ctrl-SHift-Enter.

Moest het toch van rijen naar kolommen zijn, dan gaat dat uiteraard op dezelfde (ttz 'omgekeerde') manier.

Laatst bewerkt:
sorry dat was ik even vergeten het bestand er bijtevoegen

Bekijk bijlage keurings rapport.xlsx

nou het gaat er dus om ik heb een blad waar alle installatie gegevens staan

en een blad met installatie overzicht hier moeten dus bepaalde installatie gegevens komen

ivm het printen van de pagina's is het ene blad dus op rij invullen en het overzicht op kolomen

hoop dat dit voldoende info is

Is kopiëren => Plakken speciaal => Transponeren geen optie?

jah dit werkt wel maar is alleen voor het kopieeren van de tekst zelf

als ik dus de installatie aanpas krijg ik niet automatisch de aangepaste gegevens te zien moet ik ze weer opnieuw kopieeren

In de TITEL van je bericht schrijf je dat je van rijen naar kolommen wil, en in je bericht van kolommen naar rijen.
Uitgaande van het laatste:
- Selecteer C5:W6,
- plaats de cursor in de formulebalk
- typ daar =TRANSPONEREN(A2:B22) en sluit af met Ctrl-SHift-Enter.

Moest het toch van rijen naar kolommen zijn, dan gaat dat uiteraard op dezelfde (ttz 'omgekeerde') manier.

dit werkt ook alleen voor de tekst

Gewoon een beetje ervaring gekregen hier op de site om de juiste formule te vinden om deze te kunnen doorvoeren naar de rest van de cellen.;)

Gezien de machines verdeelt staan over 2 tabbladen zitten er ook 2 formules in zie rij 12 en 13
Misschien verkeerd uitgedrukt het is de zelfde formule maar met een andere verwijzing

Laatst bewerkt:
Gewoon een beetje ervaring gekregen hier op de site om de juiste formule te vinden om deze te kunnen doorvoeren naar de rest van de cellen.;)

Gezien de machines verdeelt staan over 2 tabbladen zitten er ook 2 formules in zie rij 12 en 13
Misschien verkeerd uitgedrukt het is de zelfde formule maar met een andere verwijzing

jah ik snap je :) bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan