• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Blad beveiligen en onzichtbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Hallo,
Ik kreeg een vraag van een klant die een Excel-bestand wil sturen bestaande uit 2 tabbladen. In het tweede blad staan constanten en formules die de waarden op het eerste blad berekenen.
Nu wil ik niet dat het tweede blad zichtbaar is.
Ik kan het wel verbergen, maar het is simpel voor de ander om het zichtbaar te maken.

Is het mogelijk om slechts 1 tabblad te zien, terwijl het tweede tabblad er wel is in de achtergrond...?

gr.
Jos

waarom maak je geen kopie van het eerste tabblad met waarden en stuur je die op?

Goeie vraag ja, maar helaas geen antwoord op mijn vraag of het mogelijk is...

Dank je !
Ga ik bestuderen.

VBA is blijkbaar de enige mogelijkheid.

Jos

Ik kan het wel verbergen, maar het is simpel voor de ander om het zichtbaar te maken.

Ga naar de VBA Code, en selecteer daar het te verbergen werkblad.
Ga dan naar eigenschappen, en zoek daar Visible op.
Dat zet je dan op xlSheetVeryHidden.
Zo zal je dit ook niet meer terug vinden in de menu Start => Cellen =>Opmaak =>Weergeven en verbergen enz.
Dan kan je het werkblad enkel nog zichtbaar maken in de VBA. En dat kan je dan beveiligen.

Als het alleen om de waarden gaat in Blad1, sla het document dan op als nieuw document, open deze, wijzig formules naar waarden en verwijder Blad2.
Dat document kan men dan versturen.

Als het volledig automatisch moet kan dat via VBA.

Als ie klaar is zet ff een test versie hier neer... kunnen we kijken of de beveiliging werkt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan