• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Blad beveiligen i.c.m. afbeeldingen invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

koens90

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jun 2015
Hallo iedereen,

ik heb een sheet in elkaar geknutseld waar collega's van mij inspecties in uit kunnen voeren. Ze gaan dit met een tablet doen, en zijn voornamelijk buiten bezig. Daarom heb ik zoveel mogelijk drop down menu's gemaakt met de functie gegevensvalidatie. Dit werk perfect, en doordat mijn bladen beveiligd zijn kunnen ze ook niks per ongeluk verbouwen aan de sheet.
Alleen heb ik bij de beveiligingsopties gekozen om ook 'objecten bewerken' uit te schakelen. Als ik dit niet doe kan je met dubbelklik nog in een cel typen, waar je eigenlijk alleen uit een drop down menu zou moeten kiezen.
Probleem is nu dat ik geen foto's van de inspecties onder aan het tabblad in kan voegen, omdat objecten bewerken uitgeschakeld is.

Zijn er trucjes voor om dit te omzeilen?

Mvg,

Koen

Misschien is het beter om de vraag opnieuw te formuleren en een voorbeeldje te plaatsen.

Jouw collega's zijn voornamelijk buiten met een tablet waarmee zij een inspectie doen in jouw geknutselde sheet?

Misschien is het beter om de vraag opnieuw te formuleren en een voorbeeldje te plaatsen.

Jouw collega's zijn voornamelijk buiten met een tablet waarmee zij een inspectie doen in jouw geknutselde sheet?

Mijn collega's krijgen de opdracht om diverse riool gemalen te controleren/inspecteren. Hierbij vullen ze lijsten in die aan bepaalde NEN normen voldoen. Deze formulieren vullen ze nu nog met de hand in, bij een nieuw project gaan ze met de tablets de lijsten digitaal invullen, zodat er geen mensen bezig zijn met tientallen lijsten over te typen. Daar heb ik dus een sheet voor gemaakt met zoveel mogelijk pull down menu's, zodat mijn collega's niet veel zelf in hoeven te vullen, maar gelijk alle gebreken en/of kwaliteitscodes conform de NEN norm te kiezen zijn uit dat menu. Om te voorkomen dat ze per ongeluk de sheets veranderen of andere tekst invullen dan de bedoeling is (NEN norm), heb ik de bladen beveiligd. Om te voorkomen dat ze in een cel met een pull down menu kunnen typen heb ik met de bladbeveiliging 'objecten bewerken' uitgeschakeld. Dat werkt goed, als je op de betreffende cel klikt kan je alleen één van de ingegeven opties kiezen. Probleem is dat ze nu geen foto's van het betreffende gemaal meer in het blad kunnen slepen omdat 'objecten opmaken' uitgeschakeld is. Het zou echter makkelijk zijn dat ze de foto's die ze op dat moment maken gelijk in het goede blad kunnen slepen. Dit zou echter wel makkelijk zijn, omdat dan alle verzamelde gegevens in één blad staan.

Je kan bij beveiliging objecten bewerken aanvinken. Waarschijnlijk is dit voldoende.

Je kan bij beveiliging objecten bewerken aanvinken. Waarschijnlijk is dit voldoende.

Ja, dan kan ik inderdaad foto's invoegen, maar dan is het probleem niet opgelost. Want dan kunnen ze een cel selecteren, en met dubbelklik kunnen ze dan in een cel typen. En dat is dus net niet de bedoeling.

Plaats je bestandje eens.

Het enige wat mij lukt is om in een cel met validatie te dubbelklikken. Dan kan ik daar van alles in voeren. Maar als de waarde niet valide is krijg ik een foutmelding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan