• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Blad beveiligen met Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

SiSmAJ

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
Hallo,

Ik wil een lijst met score's beveiligen zodat die niet kan veranderen. Dat heb ik gedaan. maar nu heb ik een knop met macro gemaakt zodat die score's worden gesorteerd op score.
Maar als ik de beveiling erop zet en ik klik op die knop geeft hij een fout aan dat hij het niet kan veranderen enz....

wie weet hier een oplossing op

Hoe ziet macro eruit, want ik werk zelf ook met een beveiligd werkblad en macro's en bij mij gaat het wel goed...

ik heb een screen gemaakt
http://img16.echo.cx/my.php?image=screen7mg.gif

zie ik heb die score's beveiligt dan

en die sorteer knop zit een macro in.

dus als de eerste meer punten heb dan de tweede kan ik op die sorteer knop drukken en dan komt hij op de tweede plek te staan.

maar als de beveiliging aanstaat lukt dat niet dan geeft hij een fout aan

Je moet even je blad beveiliging uitschakelen en als je hem opnieuw gaat beveiligen even kijken naar de opties die je hier kunt aanvinken, waarschijnlijk als je de juiste opties aanklikt dat hij dan wel werkt.

Hoop dat ik je hiermee een beetje in de goede richting heb kunnen brengen...

ik heb verschillende functies geprobeert maar hij werkt nog steeds niet

Dan hoop ik dat iemand anders je verder kan helpen, want dan zou ik het zo ook niet weten. Sorry!:confused: :o

Waarschijnlijk moet je aan het begin van je sorteermacro de beveiliging uitzetten, na het sorteren weer aan. (gewoon even opnemen met de VB recorder)

Dat is een goede oplossing, even invoegen:

Voor macro:
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True

Na macro:
ActiveSheet.Unprotect

En dan moet het wel goed gaan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan