• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Blad beveiligen / refresh

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis1724

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2006
Berichten
57
Hallo,

Ik ben bezig met een excel sheet hij is bijna perfect echter ik loop alleen tegen een probleem aan. Alle cellen zijn beveiligd op een aantal na waar men de waardes moet kunnen ingeven. Alleen als iemand een cel perongeluk naar een andere plek sleept of deze knip en plakt werken de formules in de andere cellen niet meer en om alle cellen te voorzien van $$ gaat ook niet.

Ik heb wel een macro gevonden dat het knippen en plakken helemaal verwijderd maar als het bestand niet goed afsluit o.i.d dan werkt knippen en plakken ook in andere bestanden niet meer.

Mijn vraag is dus is er een macro die alleen bepaalde cellen beschemt tegen knippen of slepen, of is er een macro als je een knop verversen maakt bv die alle formules in de orspronkelijke staat terug zet.

Alvast bedankt.

Dennis
 
Als antwoord op deel1 van je vraag >> Neen, alles aan of alles uit
Als antwoord op deel2 van je vraag >> Maak een kopie van je bereik met formules en plaats dit ergens anders op je werkblad. Nu kan je met een macro indien nodig dit bereik naar zijn originele plaats terug kopieëren en passen de formules zich automatisch terug aan.
 
Als antwoord op deel2 van je vraag >> Maak een kopie van je bereik met formules en plaats dit ergens anders op je werkblad. Nu kan je met een macro indien nodig dit bereik naar zijn originele plaats terug kopieëren en passen de formules zich automatisch terug aan.

Bedankt voor jullie snelle reactie's. Knippen en plakken uitzetten werkt perfect.

Weten jullie ook toevallig waar je zo'n macro kan vinden die alles naar z'n originele plaats terug kopieert?
 
Bedankt voor jullie snelle reactie's. Knippen en plakken uitzetten werkt perfect.

Weten jullie ook toevallig waar je zo'n macro kan vinden die alles naar z'n originele plaats terug kopieert?

Je kan bijna geen kant en klare macro vinden die eigen moet zijn aan jouw range of opmaak , die macro's worden specifiek op jouw bereik geschreven . Maar als u zegt het is range B10:p30 en ik ga die formules veilig stellen ergens vanaf kolom AA kan deze hier door meerdere mensen geschreven worden
 
Het gaat om de cellen a1 t/m dk59. maar de kolommen B,H,I.N,O,U,V,AB,AC,Ai,AJ,AP,AQ,AW,AX,BF en BH allemaal van rij 6 t/m 57 moeten niet want deze cellen moet de gebruiker kunnen invullen.

Groet Dennis
 
Een andere aanpak. Uitleg in bijlage
 

Bijlagen

  • Formules_Beveiligen.xls
    21,5 KB · Weergaven: 23
Ik heb mijn afgebouwd bestandje waar ik een recovery kan doen indien het zou misgaan geupload , om je te laten zien wat mogenlijk is bekijk het eens , wis cellen ( formules ) op het tabblad chauf en speel dan met de knoppen , kijk vooral naar de knop " wis gegevens " en dan de knop " vul blad " . Bij wis gegevens gaan alle formules weg en met de knop vul blad komen ze terug te staan . De knop vernieuw de opmaak zet alles terug vanaf begin .
Bekijk ook de aangedragen oplossing van Rudi ( Warme bakkertje )
 

Bijlagen

  • formule terug.zip
    37,7 KB · Weergaven: 23
Ik heb mijn afgebouwd bestandje waar ik een recovery kan doen indien het zou misgaan geupload , om je te laten zien wat mogenlijk is bekijk het eens , wis cellen ( formules ) op het tabblad chauf en speel dan met de knoppen , kijk vooral naar de knop " wis gegevens " en dan de knop " vul blad " . Bij wis gegevens gaan alle formules weg en met de knop vul blad komen ze terug te staan . De knop vernieuw de opmaak zet alles terug vanaf begin .
Bekijk ook de aangedragen oplossing van Rudi ( Warme bakkertje )

Deze werkt super, bedankt voor jullie hulp.

Groet Dennis
 
Deze werkt super, bedankt voor jullie hulp.

Groet Dennis

Dennis , als je op mijn blad ingave kijkt dan zal je daar ook bemerken dat de gegevens ook nog eens worden overgenomen en het zijn die gegevens die pas gaan dienen voor de latere verwerking . Normaal staat vanaf kolom K en verder de beveiliging op zodat er enkel in de kolommen A tot I kan gewerkt worden daar mag ( mogen ) ze alles om zeep helpen , de uiteindelijke data staat save vanaf kolom K en verder . Als er meerdere personen met een applicatie programma moeten werken is een carbon opmaak steeds doeltreffend .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan