• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Blad bewerken als userform open staat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revdutchie

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2009
Hallo weer,

Ik gebruik een userform om waarden op een blad in te vullen, soms maak ik daarmee echter een foutje en wil ik de waarde direct op het blad wijzigen.
Zolang het userform openstaat lukt dit niet, ook scrolt het blad niet naar beneden als ik de onderkant van het scherm bereik.

Kan het userform niet gewoon boven het blad zweven, maar zo dat ik ook direct het blad kan bewerken ?

Je moet de eigenschappen van het formulier veranderen.
ShowModal = False

Code:
sub tst()
naam van je formulier.show vbmodeless
end sub

Je moet de eigenschappen van het formulier veranderen.
ShowModal = False

Wat een omschrijving voor deze functie:confused:
Maar het was het wel :-)

Weet je toevallig ook nog hoe ik mijn blad kan laten scrollen als ik de onderkant bereik ? Moeten de scrol bars daarvoor aan staan in Opties ?

Ik heb de scrolbars bij mij even uit gezet maar had geen probleem met scrollen.

Ik heb de scrolbars bij mij even uit gezet maar had geen probleem met scrollen.

Het scrollen opzich gaat wel, maar ik vul de rijen vanuit een knop op het userform. zodra ik dus onderaan kom blijft het userform vrolijk verder gaan met invullen en dat moet ook, maar het beeld gaat niet automatisch mee.

je kan eventueel deze aan je wegschrijfmacro toevoegen. Op die manier blijft de laatst gevulde rij altijd zichtbaar onderaan je scherm.
Code:
Application.Goto Cells([A65536].End(xlUp).Row, 1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan