• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Blad exporteren als tabblad voor ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hunuloeloe

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2016
Berichten
311
Beste helpers,

De volgende code zorgt ervoor dat een dagproductie opgeslagen wordt in een andere map:
Code:
Sub Kopie_Dagplanning_Expeditie()
Application.DisplayAlerts = False
c00 = "D:\Anthony\Dagproductie\"
    Sheets("Dagplanning Expeditie").Copy
    ActiveWorkbook.SaveAs c00 & "Dagplanning " & Format([B1], "yyyy-mm-dd") & ".xlsx", 51
    ActiveWindow.Close
    Application.DisplayAlerts = True
    Range("B1").ClearContents
    With Sheets("Dagplanning Expeditie")
          .Range("C8:L59").ClearContents
  End With
  End Sub
Nu kreeg ik van de logistiek manager als vraag of het mogelijk is om de dagplanning niet op te slaan als apart bestand maar als tabblad van een maandproductie.

Het resultaat moet dan zijn dat als ik exporteer bijv 1-12-2016 dat de code er automatisch voor zorgt dat de dagplanning van 1-12 onderdeel wordt van een nieuw bestand (dagproductie december)

Het doel hiervan is dat we kunnen zien wat de productie was van die maand (dus er wordt ook nog een totaaloverzicht gemaakt die dit berekend)

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen en bij gebrek aan info hoor ik het wel :)
 
Verduidelijking

Gezien de reacties even een duidelijk voorbeeld van hoe ik het dan wil hebben :)

Dit is het bestand dat ingevuld wordt en dagelijks geëxporteerd:
Bekijk bijlage Dagplanning.xlsm

En dit is hoe de dagplanning dan geëxporteerd moet worden in een ander bestand (als tabblad)
Bekijk bijlage Dagproductie december 2016.xlsx

nu staan er de dagen 1-12, 2-12 en 3-12 al in maar als ik dan de dagplanning van 4-12 exporteer wil ik dat die hierbij komt te staan.... en zo verder dus ook met de maanden januari, februari etc.

Is dit mogelijk met VBA? Zoja wie o wie kan mij hiermee helpen :D?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan