• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Blad kan na uitvoeren VBA opdracht zonder code van beveiliging gehaald worden

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Berry1978

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2019
Beste leden,

ik heb een bestand waarin ik de inhoud van het blad in een bepaalde range kan sorteren op nummer waarbij de onderstaande gegevens meegaan met het betreffende nummer.
Het blad is beveiligd d.m.v. een code. Als ik op de knop sorteren druk dan gaat het allemaal goed. De VBA code haalt de beveiliging er even af, sorteert de opgegeven range en beveiligd het blad weer.
Alleen als iemand na het sorteren op UNPROTECT SHEET klikt gaat de beveiliging eraf zonder een code te moeten invoeren terwijl deze toch echt beveiligd is met een code.
Zou iemand zo vriendelijk kunnen zijn om te kijken naar de VBA code en dit probleem e.v.t. op te lossen voor mij zodat er een code ingevoerd moet worden om de beveiliging eraf te halen?

In heb een voorbeeld bestand gemaakt en toegevoegd waarin d.m.v. VBA de range C2 t/m G10 wordt gesorteerd op lotnummer welke in rij 2 staan. Alle data in rij 3 t/m 10 moeten en gaan ook mee met het lotnummer. Dus dat zit goed en moet ook verder niet gesorteerd worden. Ik heb fictieve cijfers ingevoerd. Als je dus het lotnummer verhoogd of verlaagd zie je alles gewoon mee gaan met sorteren. Het enigste wat dus niet goed gaat is dat na het sorteren de beveiliging zonder een code te moeten invoeren eraf gehaald kan worden.

Met vriendelijke groet,

Berry.

Bijlagen

Doe het in 1 regel:
Code:
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True, Password:="code"

edmoor, vriendelijk bedankt voor je snelle reactie. Dit is de oplossing!
Bedankt hiervoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan