• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

blad verbergen of zichtbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

damteur

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2006
Hoi,

Is het mogelijk om een soort als functie te maken of op een andere manier waarbij de waarden bijv. > 35 de ene blad zichtbaar wordt en het andere blad verbergt en <= 35 andersom.

Hier een code als voorbeeld. Zet dit bvb in de VBA-code achter het juiste blad waar gecheckt moet worden:

Code:
Private Sub Worksheet_Deactivate()

If Range("A1") < 35 Then

Sheets("Blad1").Visible = xlSheetHidden
        Sheets("Blad2").Visible = xlSheetVisible

End If

End Sub

Wigi

Beste Wigi,

Bedankt voor je antwoord.
Het lukt alleen niet.
als ik een leeg bestand maak en jouw code invoer dan en dan in a1 een getal invoer dan gaat alleen het blad weg als ik op blad druk.
als ik het getal verander in een ander getal verandert er niks meer

als ik het getal verander in een ander getal verandert er niks meer

Klopt. Maar dat is dan ook niet hetgeen je wil denk ik (hoop ik)? Wat heb je aan het feit dat er bladen komen en gaan als je het huidige blad toch niet verlaat...

Oh ja, het kan zeker wat jij wil, maar het is wel minder efficiënt en volgens mij nutteloos. Wil je dat hoedanook toch, doe dan maar een Worksheet_Change event zoals die al zo vaak gepost zijn geweest.

Wigi

Beste Wigi,

Omdat ik 2 uitvoeren heb waarvan er een wel goed is en de andere niet.
Dus vandaar dat ik bijv. op blad 1 een waarde kan bepalen en dan of het ene of het andere blad zichtbaar moet worden of niet.

Beste Wigi,

Omdat ik 2 uitvoeren heb waarvan er een wel goed is en de andere niet.
Dus vandaar dat ik bijv. op blad 1 een waarde kan bepalen en dan of het ene of het andere blad zichtbaar moet worden of niet.

Dat doet toch niets af van het feit dat die bladen pas getoond moeten worden of verborgen vanaf dat je het bewuste blad verlaat?

Nogmaals, hetgeen jij letterlijk vraagt is een Worksheet_Change event. Net zoals Worksheet_Deactivate een event is, maar dat reageert op iets anders.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan