ewaldmauritz
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 okt 2011
Ik heb een excelsheet gemaakt waarbij alle gerechtigden via een wachtwoord kunnen inloggen op het inlogtabblad. Na het inloggen verschijnt het voor hen geldende invultabblad. Onderstaande code heb ik gebruikt om bij het afsluiten er voor te zorgen dat alle tabbladen die geopend zijn weer worden verborgen, zodat de volgende gebruiker bij het openen van het bestand weer op het inlogtabblad terecht komt. Maar dit werkt niet in alle gevallen goed.
Als een van de invultabbladen dmv inloggen zichtbaar is gemaakt en ingevuld is kan het bestand worden opgeslagen. Als je dit gedaan hebt sluit je vervolgens het bestand af. Op dat moment vraagt excel nogmaals of je het bestand wilt opslaan. Als je dan op 'Niet opslaan' klikt wordt het bestand gesloten, maar zal bij het opnieuw openen het laatst ingevulde tabblad zichtbaar worden. Uiteraard is dit niet de bedoeling. Hoe is dit te voorkomen en welke aanpassing aan de VBA code zou ik dan moeten doen? De VBA code staat in ThisWorkbook.
Als een van de invultabbladen dmv inloggen zichtbaar is gemaakt en ingevuld is kan het bestand worden opgeslagen. Als je dit gedaan hebt sluit je vervolgens het bestand af. Op dat moment vraagt excel nogmaals of je het bestand wilt opslaan. Als je dan op 'Niet opslaan' klikt wordt het bestand gesloten, maar zal bij het opnieuw openen het laatst ingevulde tabblad zichtbaar worden. Uiteraard is dit niet de bedoeling. Hoe is dit te voorkomen en welke aanpassing aan de VBA code zou ik dan moeten doen? De VBA code staat in ThisWorkbook.
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Sheets("Annemieke").Activate
Sheets("Annemieke").Visible = xlVeryHidden
Sheets("Dirk").Activate
Sheets("Dirk").Visible = xlVeryHidden
[I]etc, etc.[/I]
End Sub