Hallo,
Ik heb een tweetal vraagjes over mijn excel-werkblad.
Eerst even uitleg wat ik gemaakt heb:
In blad 2 staat een hele lijst met allerlei onderdelen die men kan bestellen. Men hoeft hier alleen maar een bestelhoeveelheid in te geven. Daarna klikken ze op de knop 'maak'. Door op deze knop te klikken gaat er een macro draaien die op blad 1 alleen de regels laat zien die ook daadwerkelijk besteld zijn. (in een bepaalde lay-out natuurlijk) De rest valt dus weg.
Op blad 1 kan men nog vanalles invullen betreffende hun bestelling.
Nu wil ik graag aan de zijkanten van mijn bladen alle regels / kolommen grijs maken die niet gebruikt worden.
Ik weet alleen niet hoe ik dit voor elkaar krijg!
En ik wil graag mijn werkbladen beveiligen met een wachtwoord zodat niet iedereen hierin kan sleutelen.
Echter, als ik de cellen selecteer die ik beveiligd wil hebben, een wachtwoord opgeef, werkt dit niet goed.
Als ik dan weer het blad open en ik wil dat testen krijg ik iedere keer de melding dat het een 'alleen-lezen bestand' is...
Hoe kan ik dit oplossen?
en blijven de macro's dan nog gewoon werken?
Samengevat:
- Grijze regels / kolommen in nietgebruikte velden
- Cellen beveiligen met een wachtwoord
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!
Alvast bedankt!
Carolien
Ik heb een tweetal vraagjes over mijn excel-werkblad.
Eerst even uitleg wat ik gemaakt heb:
In blad 2 staat een hele lijst met allerlei onderdelen die men kan bestellen. Men hoeft hier alleen maar een bestelhoeveelheid in te geven. Daarna klikken ze op de knop 'maak'. Door op deze knop te klikken gaat er een macro draaien die op blad 1 alleen de regels laat zien die ook daadwerkelijk besteld zijn. (in een bepaalde lay-out natuurlijk) De rest valt dus weg.
Op blad 1 kan men nog vanalles invullen betreffende hun bestelling.
Nu wil ik graag aan de zijkanten van mijn bladen alle regels / kolommen grijs maken die niet gebruikt worden.
Ik weet alleen niet hoe ik dit voor elkaar krijg!
En ik wil graag mijn werkbladen beveiligen met een wachtwoord zodat niet iedereen hierin kan sleutelen.
Echter, als ik de cellen selecteer die ik beveiligd wil hebben, een wachtwoord opgeef, werkt dit niet goed.
Als ik dan weer het blad open en ik wil dat testen krijg ik iedere keer de melding dat het een 'alleen-lezen bestand' is...
Hoe kan ik dit oplossen?
en blijven de macro's dan nog gewoon werken?
Samengevat:
- Grijze regels / kolommen in nietgebruikte velden
- Cellen beveiligen met een wachtwoord
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!
Alvast bedankt!
Carolien