• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bladnaam aan de hand van een gegevens validatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

jovdo

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2009
Berichten
29
Beste lezer,

Ik zal het eens zo goed mogelijk proberen te omschrijven. Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om via een cel met een pull down menu-tje. (gemaakt via gegevens validatie - lijst) de naam van de werkmap kan wijzigen.

Alvast bedankt.
 
Stel dat je validatielijst in A1 staat, plaats onderstaande in de bladmodule waarin je validatielijst staat
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$A$1" Then ThisWorkbook.SaveAs "D:\Mijn documenten\" & [A1] & ".xls"
End Sub
 
Stel dat je validatielijst in A1 staat, plaats onderstaande in de bladmodule waarin je validatielijst staat
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$A$1" Then ThisWorkbook.SaveAs "D:\Mijn documenten\" & [A1] & ".xls"
End Sub

Bedankt warme bakkertje. ik zie nu dat ik de vraag verkeerd heb gesteld. Zo te zien maakt het de bestandsnaam conform de gegevensvalidatie cel. Maar ik bedoelde eigenlijk de naam van het blad (lees: tabblad).

Soryr voor de overlast.
Bedankt alvast.
 
Dat was wel je vraag, nietwaar :D
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$A$1" Then ActiveSheet.Name = [A1]
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan