• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bladnummer/-naam doorvoeren in formule

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bartw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartw

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2009
Ik heb een probleempje met het doorvoeren van formules. Bij mij zit het probleem hier in:

Van een aantal tabbladen wil ik op het eerste tabblad het totaaloverzicht hebben. Ik kan de formules wel doorvoeren, maar de naam van de tabbladen wordt dan niet doorgevoerd. Die blijft staan op de naam van het eerste tabblad.
Ik hoop dat dit duidelijk is, kan iemand mij helpen? Het gaat om een overzicht van 20x10 formules..... Als ik die allemaal handmatig moet corrigeren, ben ik wel erg lang bezig..

Alvast bedankt!!

Groeten
Bart

Bijlagen

Hoi Wim,

Het is ene oplossing, maar dan moet ik dus in een aparte kolom alle namen van de tabbladen intypen. Is er geen mogelijkheid om dit in de formule zelf op te nemen?

In ieder geval bedankt voor je reactie.
(ik heb voor de duidelijkheid even een bijlage meegestuurd, zodat je een idee krijgt van wat ik bedoel).

Groet
Bart

Bijlagen

Deze is bijna identiek aan die van Willem (popipipo)...tikt trouwens mooi weg op toetsenbord. :p

Oplossing Willem:
Code:
=INDIRECT("'dossier "&RIJ()&"'"&"!a1")

Die van mij:
Code:
=INDIRECT("Dossier"&"?"&RIJ()&"!A1")

Weing verschil dus, maar misschien als voorbeeld voor de geïnteresseerden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan