bladspiegel verspringt tijdens typen in Word Vista

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vina
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vina

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2009
Hallo,

ik heb een heel vervelend probleempje met Word in Vista. Wanneer ik aan het typen ben - meestal een wat langer stuk (gewoon platte tekst), verspringt de bladspiegel naar boven. De cursor verspringt niet, maar hij raakt 'buiten beeld', omdat ik ineens tekst een aantal regels erboven voor mijn neus heb staan. Voor zover ik kan nagaan doe ik niets bijzonders. Snapt een van jullie hoe dit kan?

Alvast dank voor het meedenken,

Vina

Als je op een laptop werkt kan dit gebeuren als je met je armen of vingers langs het touchpath gaat.

Beste Wim, bedankt voor je reactie. Ik heb even een tijdje goed opgelet of ik per ongeluk het touchpad aanraakte (waarvan ik overigens de gevoeligheid op laag heb ingesteld) maar... ik geloof niet dat dat het probleem is. Het verspringen gebeurt altijd wanneer ik verder schrijf aan een nieuw document, zelden of nooit wanneer ik correcties aanbreng in een bestaand document.

Misschien heeft iemand anders dezelfde ervaring?

Hm, werk je misschien op een acer laptop ? Ik heb dit ook om de haverklap en hoor van meer mensen die met een acer werken dat ze er last van hebben. Dus wellicht ligt het hieraan. Inderdaad een vervelend verschijnsel, enige mogelijkheid steeds goed opletten wat er gebeurt en alles weer terug op de goede plek zetten ? Op mijn andere laptops (asus en hp) nergens last van.

Nee, ik heb een Toshiba. Dus jij hebt ook nog niet door waar het aan ligt. Misschien iets met Vista...?

Ik heb er ook last van: Windows Vista - Office 2007 - Medion laptop.
Ik denk altijd dat het door aanraken van het touchpad komt, nu ik dit zo lees....

Aan het toevallig aanraken van het touchpad ligt het zeker niet. Ik mag mezelf toch wel een ervaren "typster" noemen en heb er om de haverklap last van op mijn acer met Vista en Word 2007. Waarschijnlijk dan toch iets in Vista waardoor dit veroorzaakt wordt, want op mijn asus met XP en Word 2007 gebeurt het nooit.
Wel heb ik vaker gehoord dat mensen met een acer hier last van hebben, vandaar dat ik dacht dat het hieraan zou liggen, maar uit de reacties nu blijkt het op iedere comp voor te komen met Vista. Vrees dat er (voorlopig) geen oplossing voor te vinden is.

Inderdaad, ik heb er ook geen last van bij mijn desktop met windows 2000. Als het aan Vista ligt: gek dat daar nog niets aan gebeurd is! Ik laad altijd alle updates...

Geen oplossing, maar misschien wordt het minder storend:

Het is mij opgevallen dat als hij verspringt, dat dat altijd naar de plaats is waar de muis staat. Ik zet nu zo veel mogelijk de muis rechts onderin.

Bedankt voor de tip Wim, was mij nog niet opgevallen. Ik ga er op letten !!

dit is dus waar ik ook last van heb met vista, ik heb een desktop pc en heb er voornamelijk last van als ik op fora schrijf.
Het heeft bij mij weinig te maken met waar de muis staat, daar heb ik al op gelet.

Ik vind het enorm vervelend dat het beeld steeds verspringt en zou het graag opgelost willen hebben.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan