• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bladverwijzing in bladverwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antoonh

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2010
Ik heb van een werkblad een waarde nodig die in de functie INDIRECT gebruikt wordt, de waarde die hier uitkomt moet weer gebruikt worden om een waarde uit een ander werkblad te halen. In stapjes:

Code:
INDIRECT("Columnletters!A"&(B1))

Hier komt een letter uit (in het blad 'columnletters' staan in kolom A een hoop letters). Deze letter gebruik ik dan weer in een andere INDIRECT functie:

Code:
INDIRECT(INDIRECT("Columnletters!A"&(B1))&(C1))

Dit geeft een celwaarde in het blad zelf. Dit gaat allemaal goed, maar nu wil ik dat deze formule een celwaarde uit een ander blad weergeeft:

Code:
"Bathymetry!INDIRECT(INDIRECT("Columnletters!A"&(B1))&(C1))"

Dat gaat natuurlijk niet goed door de "-tekens. Hoe kan ik de celverwijzing die door de twee INDIRECTcodes gemaakt wordt gebruiken om een waarde in 'Bathymetry' op te vragen?

Beste Antoonh,

Ik denk dat ik je doorheb, maar kun je een bestandje uploaden? Werken met INDIRECT steekt vrij krap wat betreft de syntax.

Richard

Bestandje toegevoegd.

In woorden bedoel ik dus dit:

- In werkblad 1 geef ik een x en een y coordinaat aan
- Maak van de x coordinaat een letter uit werkblad 2 (omdat de x as in excel uit letters bestaat)
- Haal het getal uit werkblad 3 dat staat op de coordinaat (letter uit werkblad 2; cijfer Y)

Bijlagen

Dit kan VEEL eenvoudiger, namelijk:

=INDIRECT("Bathymetry!"&ADRES(A13;B13))

Het blad Columnletters heb je dus niet nodig.

Laatst bewerkt:
Grappig.
WHER haalt C4 over en Zapatr haalt D3 over. Derde kolom met vierde rij om vierde kolom, derde rij.
Welke is juist?

Richard

Richard,
de vraag kwam inderdaad wat verwarrend over.
Maar moest de vragensteller de coördinaten anders willen, dan moet hij in in mijn formule of in zijn werkblad alleen maar de volgorde van A13 en B13 verwisselen.

Laatst bewerkt:
Welke as precies welke is was in het voorbeeld niet zo relevant, maar de oplossing van zapatr is degene die ik nodig heb (Y as naar beneden, X as naar rechts). Ik had eigenlijk wel kunnen bedenken dat excel wel een makkelijke functie heeft om de kolomas te nummeren... Alsnog bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan