Bladwijzer in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoef

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Hallo, ik heb vanwege de opmaak een tabelletje gemaak in de voettekst. Nu wil ik in die tabel een Bladwijzer vullen met een stukje tekst. Alleen werkt dat niet. Ik heb ook al een verwijzing geprobeert maar dat werkt ook niet. Heeft iemand enig idee of het op een andere manier mogelijk is?

JoZ

Een bladwijzer kun je niet zomaar vanuit je gewone tekstscherm benaderen, als die in een voettekst staat. Dat kan wel kloppen. Maak je er een Veldverwijzing van, dan zal hij het wel doen. Dus ik snap niet helemaal hoe je de verwijzing hebt gemaakt.

Hoi,

Nou .... ik denk dat JoZ eerst maar eens precies moet uitleggen wat hij bedoelt met "... een Bladwijzer vullen met een stukje tekst" en hoe hij dat precies doet.
Want ik denk dat daar de oorzaak zit.

Toch even een stukje 'platte' logica: een bladwijzer maak je op een bepaalde plek in een document om daar middels een hyperlink weer naartoe te kunnen 'springen'. Als je die in een voettekst maakt, waar moet die hyperlink dan naartoe .... naar álle voetteksten op álle pagina's ..... :shocked:

Sorry voor de late reactie maar ik had het ff druk. Maar dat terzijde. Wat ik wil en bedoel is het volgende. In de voettekst staat zoals eerder gezegd een tabel. In die tabel staan een aantal samenvoegvelden. Die worden keurig gevuld. 1 van die samenvoegvelden wil ik vervangen voor een bladwijzer om daar middels VBA code een nummer in te zetten wat van een aantal factoren afhankelijk is. Die afhankelijkheid bereken ik na het sluiten van het Userform. Dit werkt wel als ik de bladwijzer in het document zet maar niet in de tabel die in de voettekst staat.

@vanveelen ...en ik doe dat op de volgende manier

if strTekst = then
VulBmk ("Bladwijzer"), strTekst
end if

Public Sub VulBmk(bmk, txt)
If ActiveDocument.Bookmarks.Exists(bmk) = True Then
Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:=bmk
ActiveDocument.Bookmarks(bmk).Range.Text = txt
End If
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.