Google Chrome staat wel op mijn pc, maar ik gebruik bij voorkeur Firefox. Heb Chrome gestart en ik zie het. De bladwijzerweergave is vernieuwd. Overigens was die nieuwe bladwijzermanager er al langer, lijkt het. Zie daarvoor dit artikel:
http://tweakers.net/nieuws/99782/go...v=0&order=desc&orderBy=rating&page=2#reacties
Het lijkt nu de bedoeling dat je de zoekbalk bovenaan ("Uw bladwijzers doorzoeken") gebruikt om een bladwijzer te vinden. En zelf automatisch alfabetisch rangschikken kan inderdaad niet meer.
Bij mij is er bovendien wat fout gegaan bij het synchroniseren van de bladwijzers. Ik had zelf tal van mappen aangemaakt waarin ik mijn bladwijzers (op alfabet) bewaar. Nu heb ik van alles dubbele mappen en van veel mappen zelfs 4 exemplaren. Sommige dubbele mappen blijken leeg. In andere is de inhoud wel hetzelfde, maar staan de bladwijzers niet meer op alfabet. Dat wordt uitmesten!
Bovendien heeft Google Chrome voor mij nu een hoop
Automatische mappen aangemaakt, waar ik helemaal niet om gevraagd heb. Je kunt die
Automatische mappen wel verbergen. Nee, ik vind dit geen vooruitgang.
Nu over naar jouw vraag. Automatisch rangschikken van de bladwijzers lijkt bij deze nieuwe bladwijzermanager inderdaad niet meer te lukken.
Wat kan nog wel? Kies voor weergave als lijst en sleep de bladwijzers dan naar de juiste (alfabetische) plek.
Nadeel is dat de lijst niet meescrollt, wanneer je een bladwijzer versleept naar de juiste plek in het alfabet. Daardoor kan het nodig zijn om de bladwijzer in etappes naar boven te slepen.
Toevoeging: ik heb even verder gezocht. Er zijn vast meer mensen niet blij met de nieuwe bladwijzermanager. En in zo'n geval is er meestal al iemand die uitgedokterd heeft hoe je terug kunt gaan naar het oude vertrouwde Bladwijzerbeheer.
Klik op deze link en volg de eenvoudige instructies:
http://www.omgchrome.com/disable-chromes-new-bookmark-manager/
Ik heb die instructies net opgevolgd in Google Chrome. Daardoor wordt de nieuwe bladwijzermanager uitgeschakeld en heb je het vertrouwde Bladwijzerbeheer weer terug, waarmee je de inhoud van mappen kunt Sorteren op titel. Volautomatisch.
N.B. Ik weet niet of nieuwere versies van Chrome in de toekomst deze door mij nu aangebrachte wijziging weer zullen terugdraaien, waardoor die nieuwe bladwijzermanager toch weer ingeschakeld wordt. Dat is afwachten.