Bladwijzers Chrome foetsie

Status
Niet open voor verdere reacties.

franciscusc

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
:evil:De bladwijzers in chrome heb ik per abuis verwijderd. Ik had ze destijds geimporteerd uit Internet Explorer en in de loop der tijd met nieuwe bladwijzers aangevuld. Nu ik ze per ongeluk wegklikte dacht ik de zaak te kunnen herstellen door opnieuw m'n favorieten uit IExplorer te importeren. Dat heb ik gedaan, maar met gevolg dat alle bestaande bladwijzers zijn overschreven. omdat chrome gesynchroniseerd is, zijn ook op de laptop de bladwijzers aangepast. Is hier nog iets te redden?? en waar worden de bladwijzers op de harde schijf opgeslagen? Ik kan nl wel mijn "Favorieten" uit IExpl. op de c-schijf terugvinden. De PC is Windows 7; de laptop W8.

In de map C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default staat een bestandje Bookmarks genaamd.
Er staat er misschien ook eentje die Bookmarks.bak heet, als je dit bestandje hernoemd naar Bookmarks dan heb je misschien je oude bladwijzers terug.

Anders kun je ook nog de vorige versie van het bestand Bookmark proberen terug te zetten of de vorige versie van de bovenliggende map Default.
wWpwmY2.png

Groeten Marcel

Marcel, bedankt voor de snelle reactie. Helaas is op mijn pc nergens C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default te vinden. Ook nergens iets met Bookmarks. Is er ooit iets fout gegaan?
Groet,
Frans

Ipv gebruikersnaam moet je wel je eigen gebruikersnaam invullen.
Oh ja, en ipv Users zal je gebruikers moeten kiezen.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Als ik zoek op "users\mijn gebr.naam\local\AppData" dan krijg ik wel een hele lijst met alleen "local\AppData\Windows\....". Zodra ik invul "local\AppData\Google" komt er niets.
Groet Frans

Dan weet ik het ook even niet.
Bij mij in Windows7 zie ik hem wel.
eIgYVOK.png

Groeten Marcel

Zo ziet het er bij mij uit. (Hoop dat ik het goed heb gedaan deze printscreen)
schermprint.jpg
Groeten Frans

In de bovenste adresregel (van je screenshot) achter de gebruikersnaam \AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default intypen en op Enter drukken.
E5UOZv5.png

Andere manier is:
Zet via organiseren eens je Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven aan.
BkV8LEW.png

Dan zie je wel de map Application data.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Inderdaad; gevonden! Maar wat moet ik nu verder met het bestand Bookmarks doen?
screenshot Default.jpg
Groeten Frans

Het bestand Bookmarks dat zijn je huidige Bookmarks, je zou hem kunnen hernoemen naar Bookmarks-oud of zoiets.
Het bestand Bookmarks.bak hernoem je naar Bookmarks.

Dan even kijken of je je oude Bookmarks weer terug hebt als je Chrome start.

Zo niet, dan kun even in POST#2 kijken om oude bestandsversies terug te zetten.

Groeten Marcel

Het bestand Bookmarks dat zijn je huidige Bookmarks, je zou hem kunnen hernoemen naar Bookmarks-oud of zoiets.
Het bestand Bookmarks.bak hernoem je naar Bookmarks. Dit heb ik gedaan.bookmarks.jpg In Bookmarks-Oud zitten geen versies meer. In Bookmarks de oudste proberen terug te zetten (het station dat de backup bevat is niet toegankelijk). De versie 01-11-2014 teruggezet. In Chrome waren de oude bladwijzers nog niet te vinden. Daarna via organiseren de verborgen mappen aangezet. Default.png De versie 4-11-2014 teruggezet. Maar ook hier geen resultaten in Chrome (wel de hele historie) en de miniaturen op de site. Ik vrees dat ik maar weer de oude favorieten uit IExpl. moet importeren en dan handmatig aanpassen en uitbreiden. Als jij ook niets anders meer weet, in ieder geval erg bedankt voor de hulp. Groeten Frans

Ik denk dat het nu een beetje ophoud.
Ik weet niets meer in ieder geval.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan