Bladwijzers kleuren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Wok

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2013
Hallo,

Is het mogelijk om tijdens het ontwerp van je document, bladwijzers & krijsverwijzingen te kleuren en zo,ja hoe?
Een soort syntax highlighting dus.
Nu komen er blokhaken om een tekst heen te staan, maar in een document met veel [ en ] is het moeilijk zoeken.
In werk met Word 2010.

Vr.Gr. Peter

Is het mogelijk om tijdens het ontwerp van je document, bladwijzers & krijsverwijzingen te kleuren en zo,ja hoe?
Is een krijsverwijzing een kind dat een ander gillend kind aan het verlinken is? :D
Maar zonder gekheid: documenten typ je natuurlijk, en tekst maak je op, en daar houdt het wel mee op. Er is geen sprake van syntax, laat staan highlighting. Het is tenslotte geen VBA editor. Bladwijzers kun je laten zien, en dan zie je inderdaad haken, wat de leesbaarheid niet echt bevordert. Als je formulieren ontwerpt (en dat vermoed ik) kun je beter het concept 'bladwijzer' teruggeven aan de krijsende kinderen, en met Documentvariabelen werken. Daar verwijs je naar met gewone velden, en die zie je een stuk makkelijker. Bovendien zijn ze een stuk makkelijker te programmeren. Maar kleurtjes? Vergeet ze; het kost veel meer tijd om ze te maken (moet je met autocorrectie gaan werken, en de tekst een kleur geven).

Oke, ik begrijp je uitleg, maar documentvariabelen is nieuw voor mij.
Het document waarmee ik aan de slag ben is een bestaand pakket, oorspronkelijk in begin 2000 gemaakt.
En om nu andermans werk te lezen had ik zoiets van een kleurtje zou wel makkelijk zijn.
Omdat het document vol zit met, bladwijzers, kruisverwijzingen, indexzaken, en macro's.
En zeker om nu eerst een beetje orde in de chaos te scheppen.
Ik kan de optie Documentvariable bestuderen (onbekend maakt onbemind) en daarna het document ombouwen.

Bedankt voor de suggestie.
Peter

Als je bladwijzers wilt kleuren, zul je merken dat dat alleen goed werkt als de bladwijzer 'om de tekst heen' staat. Als de bladwijzer alleen de startpositie aangeeft, dan wordt het lastig. Maar in het geval de bladwijzer dus voor en achter de tekst staat, kun je met een macro alle bladwijzers wel selecteren en een kleur geven.

bedankt voor de reactie, ik ga het e.a. uitproberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan