bladwijzers weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilbertneedhelp

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2004
ik zat vanmiddag te internetten toen mijn pc opeens vastliep. dit doet ie wel vaker, dan ben je bezig en opeens staat het scherm totaal stil, vaak gewoon in windows, niet in spellen. ook de muis is onbeweegbaar. dit heb ik wel vaker dus ik startte gewoon op. Maar nadat ik weer opgestard had waren al mijn bladwijzers opeens weg.
weet iemand of die nog ergens op mijn computer opgeslagen zijn en of ik ze nog terug kan halen. Ik gebruik voornamelijk firefox, maar heb internet explorer nog wel geinstalleerd.

In onderstaande map staat je profiel. Normaal gesproken staat er maar eentje in, maar in jouw geval, na je crash, zou er best een tweede in kunnen staan:

C:\WINDOWS\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles

Het is een bestand met de extensie *.default

Sluit Firefox.

Kopieer (voor de zekerheid) alle *.default bestanden naar een tijdelijke (veilige) plaats. Wis nu alle *.default bestanden, maar zorg dat er eentje blijft staan.

Start Firefox op en kijk of je bladwijzers weer terug zijn. Zo niet, probeer dan een ander *.default bestand, die je naar de 'veilige ' map hebt gekopieerd.

Sorry, om misverstanden te voorkomen: het is niet een bestand, maar een MAP met de extentie 'default'.:confused:

ik zie 1 map die staat in
C:\Documents and Settings\Wilbert\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\v568ndxz.default

Ok, open die map. Je ziet (hoop ik voor je) twee bestanden met de naam bookmarks. Eentje die bookmarks.html heet en eentje die bookmarks.bak heet. Wis de bookmarks.html en rename de bookmarks.bak naar bookmarks.html.

Start nu Firefox opnieuw.

is het van belang dat ik alle internetverbindingen sluit, of alleen de websites die ik open heb staan, dus ook bijv. msn enzo

Je bedoelt dat je Internet Explorer ook aktief hebt? Zal geen kwaad kunnen dat die open blijft staan......maar met dit soort akties heb ik persoonlijk liever geen 'rompslomp' om me heen en sluit ik eerst alles af......

moet ik nu weer de nieuwe .bak hernoemen nadat ik al het internet afgesloten heb, of hoef ik het alleen opnieuw op te starten. ik had de originele map trouwens eerst gekopieerd naar een nieuwe map

De nieuwe 'bak' hoef je niet te hernoemen. Het gaat erom dat je bookmarks.bak hebt hernoemd naar bookmarks.html. Is dit inmiddels gebeurd?

Start dan nu Firefox opnieuw op en kijk of je bladwijzers weer terug zijn.

Dan ben ik bang dat je bladwijzers niet meer terug te halen zijn en je ze opnieuw moet aanmaken. Of iemand anders moet nog ideeën hebben.....helaas moet ik nu weg Wilbert....het spijt me..........

Je kunt nog 'ns met de zoekfunctie proberen om alle bookmarks.html en/of bookmarks.bak bestanden op je computer op te sporen en dan één voor één uitproberen in de betreffende map......

Hier een soortgelijk probleem:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=195507&highlight=profielen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan