• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

(blank) in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tompie 007

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Berichten
52
Hallo,

in een pivot tabel heb ik row labels waarvoor de datalijnen geen gegevens bevatten, nu toont de pivot (blank)
hoe kan ik er voor zorgen dat de cel gewoon blanco blijft, ik vond hoe je dit doet voor de values maar niet voor de row labels


Vgr,
Claudine
 
Hallo, Claudine,

De row Label krijgt de tekst blank als er wel waarden zijn maar de row kolom leeg is.
Simpelste methode: Vul de regels met een spatie. Niet de meest nette manier, maar wel effectief.

Veel Succes.
 
Of als je de bron niet kunt/mag aanpassen: gebruik voorwaardelijke opmaak: als celwaarde = "(blank)" dan tekstopmaak wit.
 
Claudine,

zou je het betreffende bestand (ontdaan van evt "gevoelige" info) eens kunnen posten als bijlage?
 
Beste Frans,
de waarden in het wit zetten lukte perfect', bedankt!
Claudine
 
Hey Claudine,

Hoe heb je dat gedaan voor de row values? Ik wil namelijk percentages trekken zonder de blankvelden meegerekend, kan dit?

bedankt!
 
Dag Raf,

de issue voor mij was dat ik in mijn pivot niet de waarde (blank) wou zien staan, dit is opgelost door de tekstopmaakt wit te zetten, verder deed ik geen calculatie op deze velden, het was tekst data

Vgr, Claudine
 
Raf, ik neem aan dat je met row values gewoon "values" bedoelt. In jouw geval: filter de row labels op (blank).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan