blaster of iets dergelijks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sreblaa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2003
Ik gebruik XP Home en vermoed dat er recent virus is opgetreden. Daarvoor heb ik de blaster beveiligingsupdate ge-download, maar hij geeft een melding: "C:\windows kan het bestand........windowsXP-KB823980-x86-NLD1.exe" niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw.......". Vanaf hetzelfde moment kan ik een aantal programma's via bureaublad (bijv. Word/Excel) niet meer openen omdat hij de volgende melding "Windows kan het estand (null) resp rundlll32.exe niet vinden. Controleer .... etc.". Bij het openen van pictogrammen op Configuratiescherm geeft hij min-of-meer dezelde melding: "Windows kan het bestand rundll32.exe niet vinden. Controleer ...... etc". Wie weet wat dit voor probleem is en hoe ik dit op kan lossen?

Welkom op helpmij.nl.

Heb je al gescand op virussen. Wat je beschrijft duidt niet direct eenduidig op het blaster virus. Scan anders eens online op www.housecall.nl

Dank je voor je reaktie Wim

Ik heb al diverse keren op virussen gescanned, maar dat heeft nog geen resultaat opgeleverd. Het frappante is dat als ik bestanden probeer te openen met rechter muisknop + Uitvoeren als.... het soms wel lukt.
Ik zal de Tiscali virus scan er nog een keer over heen laten lopen.

Ik ben benieuwd

JOKE BEER

Wim

De Virus-Scan Van Tiscali is afgelopen en heeft toch nog 1 virus gevonden "JOKE_BEER.A" De Scan zegt dat hij niet repaerable is en dus heb ik hem ge-delete. Ik vraag me nog wel af of dit de oorzaak van alle ellende is

groet

het is een joke virus, kortom een grapvirus. Deze kan geen kwaad op je comp. lees dit:Virus Type: Joke

Destructive: No

Pattern file needed: 814

Scan engine needed: 5.170

Overall risk rating: Low

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Description:
This non-destructive joke program opens the user's CD-ROM drive and displays message boxes in Dutch.

deleten , heb je al gedaan, dus dat moet nu voorbij zijn.
succes.

Marcel,

Reuze bedankt voor je door-verwijzing. Ik heb de instructie gevolgd en het lijkt alsof probleem verholpen is. Wat nog overblijft is hij vreselijk traag programma's opstart, maar dat probeer ik alsnog te verhelpen. (Hij start in elk geval weer op)

groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan