blaster virus op XP cd-rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

star3200

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
zou het kunnen dat het blaster virus op mijn cd van windows XP staat?
ik heb bij mijn pc een cd gekregen om windows XP opnieuw te kunnen installeren, ondertussen heb ik dit al 3 keer gedaan en telkens een paar minute nadat alles geinstalleerd is staat het blaster virus op mijn pc :confused: als ik in het register kijk staat windows update naar dit virus gelinkt....zodat wanneer windows update wordt geopent dit virus ook wordt geopend...hoe kan dit??? het is toch niet mogelijk dat ik 3 keer naeen direct na 5 minuten dit virus al binnen heb....

maar dit heb ik ook al 3 keer gedaan en ik heb telkens voor het opnieuw installeren volledig geformateerd

Heb je na de installatie van Windows dan al een verbinding gehad met het internet?

Groetjes,
Bennie

even zomaar een vraagje is de cd legaal of gemaakt door een kennis ??

Als het een illegale cd is en hij is gebrand in de tijd dat het blastervirus overal opdook is het natuurlijk best mogelijk dat deze is meegebrand op de cd. Als het een originele cd is dan lijkt deze kans me vrij klein/bijna uitgesloten

het is een legale cd van Dell
het virus verschijnt pas een paar minuten nadat ik terug voor de eerste keer verbinding heb gemaakt met het internet, maar wel nog geen site's bezocht of zo

dan dus voor je maar contact maakt met internet als eerste na de install van xp een virusscanner er op zetten en deze via live update direct updaten.

Zeer interessant probleem, want de CD kun je gewoon scannen op virussen.
Stel dat er een virus op staat, dan ben je dus opgelicht, want je beschikt dan niet over een legale XPcd van Dell.

Geplaatst door sigma
Zeer interessant probleem, want de CD kun je gewoon scannen op virussen.
Stel dat er een virus op staat, dan ben je dus opgelicht, want je beschikt dan niet over een legale XPcd van Dell.

is inderdaad ook nog een heel goeie optie scan of laat de cd eens scannen met een goeie up to date virusscanner.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan