Blaster virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

john_boy_overbe

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2003
Berichten
77
Hallo,

gister plaatste ik dit bericht:
Hallo,

Ik heb een laptop met Win XP, ADSL van Zonnet met een USB Modem.
Nu heb ik een probleem.

Als ik mijn USB modem aansluit en ga internetten komt er na een minuut of 5 de mededeling dat windows binnen een minuut gaat afsluiten!
Er staat iets van dat het komt door NT Authority/system en dat de Remote Procedure Call service onverwacht is gestopt.

Kan iemand mij helpen aub

Ik kreeg toen een reactie van Remy (MEga Senior) en van M@rio (moderator/Verenigingslid
Verenigingslid)
Die dachten dat het het blaster virus was. Ik heb hun tips gevolgd en de remove tool gedownload van symantec, maar die kon niks vinden.
Toen heb ik msblast gezocht bij zoeken en bij ctrl alt del en kon dit ook nergens vinden.
Ik heb toen maar zonealarm gedownload en nu sluit mijn win XP niet meer af, maar zonealarm geeft wel elke keer aan dat iemand mij probeerd te hacken.
Kan dit het probleem zijn geweest? Of zit het virus nog steeds in mijn laptop??
HELP????!!!
 
heb je ook de patch gedownload?
 
John,

Heb je de link die M@rio je gaf niet gevolgd ???


http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=129094

Daar zou je toch ook een heel eind mee moeten komen.
Let wel dat je de Blaster patch en andere zaken eigenlijk al op diskette of cd-rom moet hebben, want wat wil nu het geval als jij meent dat het virus is verwijderd en je gaat direct daarna onbeschermd (zonder firewall) weer op internet dan is de kans heel erg groot dat het virus direct weer in je PC kruipt.
En dan kun je idd weer van voor af aan beginnen en lijkt het ook net alsof de blaster fix niet heeft gewerkt.

Dus misschien heeft iemand voor je alle patches en fixes al op disk of cd-rom staan en voer deze dan eerst uit zonder dat je contact maakt met internet en installeer ook eerst een goede firewall !!!

Suuk6,

Remy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan