Blauw,blauw,blauw

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blondie50

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2005
Berichten
7
Ik krijg regelmatig blauwe schermen erg veel, vanavond was het bij het installeren van trend micro en ik heb geprobeert om ad-aware te draaien maar er komt dan vrij snel in het begin een blauw scherm en ad-aware wordt afgesloten.

Ik werk met win 98 se, het is al een bejaard exemplaar maar doet het nog redelijk alleen deze blauwe schermen zijn erg irritant.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft, bij voorbaat dank voor het meedenken


blondie50
 
Vraag een windows gebruiker of deze ervaring heeft met blauwe schermen.... ;)
Meestal ligt het aan drivers die niet goed zijn of harware die niet goed met de andere hardware wil samenwerken.

Heb je onlangs nog software/drivers geïnstalleerd?
Onlangs nog hardware vernieuwd?
En met onlangs bedoel ik vlak voordat het probleem zich begon voor te doen.
Kun je de foutberichten vermelden die op de blauwe schermen staan?
 
Blauwe schermen bevatten over het algemeen een bron van informatie en zolang er niet bekend is wat er in het blauwe scherm staat is het lastig zoeken
 
Ga eens naar start > uitvoeren en typ daar in SFC en geef enter. De system file checker wordt gestart. Laat het programma scannen en zonodig beschadigde bestanden terugzetten. Hou je windows cd bij de hand want er kan om gevraagd worden.

Werkt dat niet, dan kan je opstarten in dos en achter de prompt het commando SCANREG /FIX geven (let op de spatie tussen SCANREG en FIX). Laat het programma scannen en start de pc opnieuw op als daarom gevraagd wordt.

Werkt dat ook niet, start dan op met een bootdiskette en stop de windows cd in de cd speler. Ga naar de map win98 op de cd en start daar setup (niet de setup in de root van de cd!). Kies tijdens de installatie voor repareren van de installatie. Er wordt niets overschreven.
 
blauwe scheremen