blauw scherm 0x0000001d

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob.s94

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
hallo,

ik krijg steeds opnieuw een error die ik nog nooit heb meegemaakt, het scherm word blauw en hij geeft de error: stop: 0x0000001d (0x00000008, 0x00000002, 0x00000000, 0xf83a3bef) Driver_irql_not_less_or_equal

ik heb windows xp home edition
intel pentium 4 cpu 2.93GHz, 512 mb. als je nog mee wilt weten moet je het even zeggen.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen,
bij voorbaat dank,

rob

op googles kom ik uit op een driver fout.
heb je andere drivers geinstaleerd ?

ik heb geen nieuwe hardware of drivers geinstalleerd, ik denk dat het misschien door een virus komt ofzo.

krijg je wel de kans om in save modus een scan uit te voeren dan ?

uhmm, ik heb niet zoveel verstand van computers, hoe zet ik hem in save modus?

aan zetten en na de bios op F8 druken kies dan veilige modus.
(save modus als je engelse,versie heb)

ik start hem op, ik druk op F8 maar ik kan nergens save modus kiezen.

ik heb een zelfde soort probleem,

Paar dagen geleden was ik aan het counterstriken toen opeens me pc vastliep.

Ik heb de pc pas 2 maanden.

Sinds dien gaat het egt *** met de pc,

Ik moest een system recovery doen want me pc kon zich zelf niet eens meer opstarten,
Telkens kwam er dus een blauw scherm en werd een een "geheugenpomp??" geactiveerd.
Liet windows opnieuw opstarten en knalde weer vast en op het opnieuw te proberen zo bleef het door gaan.

nu heb ik dus die recovery gedaan, nu kan ik wel weer opstarten normaal,

Maar elke keer wanneer ik een spel opstart, Loop de boel vast, en komt er dus weer een blauw scherm en laat me pc weer opnieuw opstarten.

VAGE BOEL dus :S:S:S

HELPPPPPPPP ??

ik start hem op, ik druk op F8 maar ik kan nergens save modus kiezen.

Dat doe je ,door er regelmatig op te Trommelen totdat je in Keuze Menu komt,daarin kan je kiezen.

Heb dit al eerder gevraagt ,is er wat met Hardware,en of Software verandert ,en Wat ?

ik heb een zelfde soort probleem,

Paar dagen geleden was ik aan het counterstriken toen opeens me pc vastliep.

Ik heb de pc pas 2 maanden.

Sinds dien gaat het egt *** met de pc,

Ik moest een system recovery doen want me pc kon zich zelf niet eens meer opstarten,
Telkens kwam er dus een blauw scherm en werd een een "geheugenpomp??" geactiveerd.
Liet windows opnieuw opstarten en knalde weer vast en op het opnieuw te proberen zo bleef het door gaan.

nu heb ik dus die recovery gedaan, nu kan ik wel weer opstarten normaal,

Maar elke keer wanneer ik een spel opstart, Loop de boel vast, en komt er dus weer een blauw scherm en laat me pc weer opnieuw opstarten.

VAGE BOEL dus :S:S:S

HELPPPPPPPP ??

Beter zelf topic starten,is het wat overzichtelijker ,en komt je vraag ook boven aan:D

kheb net een scan gedaan, en ik heb (hopelijk) alle virussen verwijderd.

kheb net een scan gedaan, en ik heb (hopelijk) alle virussen verwijderd.

Waarmee en met welke,en wel in Veiligemodus?
Krijg je nu geen Foutmelding meer dan?
Zo nee ...Zet dan systeemherstel uit ,start nieuw op,sluit weer af en weer op ,zet dan Systeemherstel weer aan.

met norton antivirus,, eigenlijk denk ik niet dat die in veilige modus stond, want ik weet niet hoe dat moet. maar daarna kreeg ik weer dat blauwe scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan