Blauw scherm bij opstart

• Onderwerp starter Onderwerp starter PJV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PJV

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2002
Hallo,

Ik heb een probleem met een pc bij het opstarten. Als deze wordt opgestart komt er regelmatig een blauw scherm tevoorschijn. Er is inmiddels door de leverancier vrijwel alles in vervangen, maar het probleem blijft bestaan.
De pc is naar de leverancier geweest waar alles goed functioneerde, zo werd verteld.
Door de leverancier werd geadviseerd om de pc op een ander stopcontact te zetten, ook dit gaf geen verbetering.
Momenteel staat het volledige systeem bij mij en ook ik ondervindt geen problemen???????
We hebben momenteel geen ideeen, wie wel?

Groetjes,
Pieter-Jan

Door de leverancier werd geadviseerd om de pc op een ander stopcontact te zetten

Heeft ie een geaard stop contact gebruikt?
Staat die comp van hem dicht bij een warmte bron?
Iets in de buurt waar magneten in zitten (geluids boxen bv)

- Beide stopcontacten, waarop in de woning getest werd, zijn geaard.
- De computer staat niet dicht bij een warmtebron, wel in een computerkast. Het probleem doet zich echter voor op het moment dat deze wordt aangezet en er dus nog geen warmte is opgebouwd in de kast.
- Er staat niets in de buurt waar magneten in zitten.

Zelf heb ik de indruk dat er iets met de electro-installatie niet pluis is. Maar ik heb geen idee wat en hoe dit eventueel te meten is.

Er staat trouwens wel een TV aan de andere kant van de muur (Y-tong wandje)

Die TV aan de andere kant van dat muurtje zal het probleem niet geven.

Wat voor exacte foutmelding krijg je in het blauwescherm?

De melding is niet altijd hetzelfde. Ik heb (helaas) geen melding opgeschreven. Blijkbaar is ook niet duidelijk geworden welk hardwareonderdeel problemen gaf gezien vrijwel alles is vervangen, zonder resultaat.

kan het zijn dat je een draadloze telefoon hebt staan in de buurt? kan ook al es problemen geven, of iets anders dat draadloos is en niet bedoeld is om met pc's samen te werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan