Blauw scherm bij opstarten blue 0x0000007e (0xc0000005,0x895774b2,0x8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie1971

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2009
Hallo

Als ik de pc van mijn dochter op start krijg ik een blauw scherm met veel tekst en onderaan staat stop; 0x0000007e (0xc0000005,0x895774b2,0x8655f850,0x8655f54c)

Kunnen jullie mij helpen met het oplossen van dit probleem?
alvast bedankt

Groeten Ronnie

BSOD wordt nooit veroorzaakt door de bios, maar door foute drivers of in het ergste geval defecte hardware.

Vraag verplaatst van bios naar windows 7

Wellicht kan je verder worden geholpen met deze hotfix

Laatst bewerkt:
Kan iemand mij verder helpen ,om het op te lossen
de hotfix snap ik niet veel van

groeten Ronnie

Probeer eens via F8 op te starten naar veilige modus, mocht dat wel lukken een systeemherstel proberen naar een datum van voor het probleem, kan ook indien je opstart met de windows 7 installatie dvd.

Wat is er toen nog alles werkte geïnstalleerd of veranderd?

Ik heb het met f8 geprobeerd en met de installatie dvd ,hij installeerd alles, maar daarna krijg ik steeds deze beelden
en hij kan ook de fouten niet herstellen
Ik kan dus geen systeemherstel uitvoeren

Groeten Ron

P1030812.jpg
P1030811.jpg
P1030813.jpg

Helaas hebben we weinig aan die informatie.
Kun je de .dmp bestanden te vinden in c:\Windows of c:\Windows\Minidump eens analyseren en daarvan de resultaten posten?

Windows start niet op en geeft steeds dat blauwe scherm
Dus ik kan niet in de c komen ,of kan ik er op een andere manier in komen?

Gr. Ron

Laatst bewerkt door een moderator:
Je bent dus nu bezig vanaf een andere computer & omdat je de vraag in Windows 7 hebt geplaatst, mag ik er van uit gaan dat dat ook zo is.

Download Windows 7 Ultimate 32-bit of Windows 7 Ultimate 64-bit.
Voer vervolgens de ei.cfg removal_utility op de iso uit, waardoor je de mogelijkheid krijgt bij het installeren te kiezen tussen verscheidene versies van Windows 7. (Hierdoor is deze installatie multifunctioneel, maar je kunt wel alléén de geïnstalleerde versie die op jouw systeem staat geïnstalleerd herinstalleren. De productsleutel is hier nl. aan gekoppeld.)

Gebruik vervolgens Cdrftfe om de iso naar dvd te schrijven.
Installeer het programma → klik tabblad cd-image → Image branden, blader naar het .iso bestand → kies Schrijfsnelheid 4x & klik tenslotte Start

Probeer na het branden de computer opnieuw op te laten starten.
Start de computer op met de laatst bekende juiste configuratie

Lukt dat niet, start dan op met de recoverycd in de herstelconsole & kies allereerst voor opstartherstel.
66b9e3c2-bb67-47bf-802c-b753b54bcc19_0.jpg

Lukt dat niet, start op met de recoverycd in de herstelconsole & kies voor de Opdrachtprompt.
Typ vervolgens:

1. chkdsk /f /r
  2. bootrec /fixboot
  3. bootrec /fixmbr
  4. bootrec /rebuilbcd

Laat na ieder commando je systeem eerst zijn werk doen & herstart.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan