Blauw scherm bij opstarten, chkdsk helpt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tristan1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Sinds vorige week dinsdag krijg ik telkens een blauw scherm als ik mijn computer opstart. De stopcode is 0x00000024 (0x001902fe, 0xf78be378, 0xf7be074,0x8a30f805).

Ook heeft de melding het erover dat ik eventuele hulpprogramma's uit moet zetten en chkdsk /f moet uit voeren. Nu weet ik niet hoe ik de hulpprogramma's moet uitzetten, ik kan immers niet in Windows komen.

Chkdsk /f is al helemaal geen optie, want dit commando kent mijn computer niet. Ik heb al aardig wat rondgezocht naar de oplossing en overal werd aangeraden om chkdsk /p en chkdsk /r uit te voeren. Dit heb ik gedaan bij P gaf chkdsk inderdaad aan dat er fouten waren en toen ik R had uitgevoerd leek het er op dat de fouten opgelost waren.

Helaas was dit niet zo, ik kom nog steeds direct met het opstarten bij hetzelfde blauwe scherm met dezelfde melding.

Een System Recovery naar een vorig tijdstip is ook geen optie, dit heb ik namelijk niet.

Heeft er iemand advies voor me hoe ik dit moet oplossen? Ik ben niet zwakbegaafd betreffende computers, ik ben ook geen genie maar ik weet het meestal wel uit te vinden. Dit keer helaas niet. Alvast bedankt!

Bleu screen of death,

hmm zal even je code zoeken op google

Bleu screen of death,

hmm zal even je code zoeken op google
@applefaq, misschien had je het nog niet gezien maar gadet moet gadget zijn ook op de website, of ik heb iets verkeerd begrepen.

Ik heb dit eventueel voor je gevonden

Stop 0x00000024 of NTFS_FILE_SYSTEM
Deze melding geeft aan dat er fout is opgetreden met het stuurprogramma van het NTFS-bestandssysteem. Dezelfde stopfout, maar dan met de code eindigend op 023 geeft aan dat het om een FAT32-schijf gaat.

Oorzaak: vaak gaat het om een hardwarefout van een schijf of schijfcontroller. Controleer of alle kabels van je schijven en naar het moederboard goed vastzitten. Daarnaast kun je het programma Chkdsk.exe gebruiken om je probleem op te lossen.

Laatst bewerkt:
Hier staat dezelfde stopfout op 't forum van 4 dagen geleden.
Kom je ook niet in de veilige modus?

Laatst bewerkt:
Even zoeken en dit heb ik alvast gevonden

Dit probleem doet zich voor als er een probleem is met het bestand Ntfs.sys. Het bestand Ntfs.sys is het stuurprogrammabestand waarmee uw computer NTFS-partities kan lezen en ernaar kan schrijven. Ook een beschadiging in het NTFS-bestandssysteem, beschadigde delen van de vaste schijf of beschadigde SCSI- of IDE-stuurprogramma's kunnen de oorzaak van dit probleem zijn.

Hey, allereerst bedankt allemaal voor de snelle antwoorden.

Het probleem lijkt inderdaad op die van de andere topic, alleen is bij mij de BSOD zomaar out of the blue gevallen en heb ik geen gekke dingen met m'n pc gedaan.

Ik heb de gegeven oplossingen uitgeprobeert, maar de computer werkt nog steeds niet. Ik kom nog steeds Windows niet, ook niet in de veilige modus. Heeft er iemand nog meer mogelijk oplossingen (op Windows herinstalleren na dan)?

Is het trouwens aan te raden om mijn primaire harde schijf aan te sluiten op een ander systeem, betreffende werkzaamheid enzovoorts? Ik heb namelijk een best belangrijk bestand waar ik bij moet komen. Kan dit zonder problemen als ik de harde schijf aan een andere computer zet?

Ja dat kan,het kan wel zijn dat je evt. de rechten v.h. bestand moet aanpassen om er toegang tot te krijgen.
Hoe oud is die schijf?
Succes!

Laatst bewerkt:
De schijf is vijf jaar oud. Bedankt, nu kan ik tenminste kijken of ik m'n belangrijke bestanden kan gebruiken én meteen back uppen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan