Blauw scherm bij opstarten XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

dikkedonder

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2004
Berichten
15
ik heb een Blauw scherm bij opstarten XP en heb al memtest uitgevoerd via cdrom en ik weet me geen raad meer.

ik heb een fotoi ervan gemaakt, wie kan me helpen ??
 
foto

foto
foto.JPG
 
Laatst bewerkt:
Start je computer op met je XP cd en ga naar de herstel console.

Type hierin "chkdsk /f". Als ie klaar is rebooten en kijken of het gelukt is.

Niet gelukt? Probeer dan hetzelfde maar dan met "boot.cfg"

Suc6
 
Hier heb je een uitgebreide uitleg.

Stap 1)
start op met de WinXP-cd en wanneer je aan het Setup-scherm komt, zie je een mogelijkheid om de letter "r" in te drukken. Doe dit dus.

Stap 2)
Hierdoor krijg je een dos-prompt (de "anciens" onder de pc-gebruikers zullen nu waarschijnlijk in tranen uitbarsten en terugdenken aan heerlijke tijden wanneer je nog écht baas was over je pc, droog snel die tranen zodat we kunnen voortgaan).

Stap 3)
Typ in die dos-prompt het volgende : "chkdsk /p" (zonder de haakjes) en druk op Enter.

Stap 4)
Bevestig indien gevraagd en laat het ding maar zijn werk doen.

Stap 5)
Wanneer dit gedaan is en de dos-prompt terug vrij is, typ dan ook nog es "fixboot" (terug zonder de haakjes), bevestig indien nodig en druk terug op Enter.

Mocht dit om de één of andere reden niet werken voor jou, vervang dan stap 3,4 en 5 door in de dos-prompt het volgende commando in te typen :
"chkdsk /r" (terug zonder de haakjes).

Nog niet werken, probeer dan "boot.cfg"

Wanneer je zowiezo gedaan hebt met het ingeven van de commando's, typ dan telkens "exit" (terug zonder...) in het venster van de dos-prompt en druk op Enter. Hierdoor zou de pc terug moeten opstarten, neem er dan best eerst de WindowsXP-cdrom uit of start op langs de harde schijf en niet cd en alles zou terug picobello moeten gaan. Dat deed het toch bij mij...
 
Geef ons eens meer info over hoe dit zo is gekomen.

Het heeft in iedergeval te maken met je harde schijf zie ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan