blauw scherm bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

BertAusten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2006
sinds enige tijd krijg ik tijdens de opstartprocedure een blauw scherm bij het opstarten met de melding "driver_irql_not.less.or.equal"
de technische informatie er bij is : ***0x000000D1 (0x704E9272,0x00000002,0x00000000,0x704E9272)

Ik Heb al een nieuwe harde schijf gekocht en ingebouwd en hierop windows xp pro geinstaleerd en van de 2e harde schijf alle partitie,s verwijderd en geformatteerd,echter zonder succes.

Ook heb ik een hele nacht "mem-test" laten draaien,maar geen errors in het geheugen.

Kan mij iemand vertellen waar ik het verder moet zoeken?
Of is er iets waar ik het kan vinden?

MIjn hartelijke dank alvast voor de hulp.

Groeten
Bert

Dit is een hardware probleem.
Het kan zijjn dat je geheugen kapot is.
Heb je meerdere staafjes dan verwijder deze en steek ze één voor één in.
Ontkoppel ook alle hardware en terug één voor één inpluggen.
testen maar!!!

Na een nacht geheugen testen mag je verwachten dat het geheugen in orde is, volgens de site van microsoft is het een verkeerde driver die geïnstalleerd is.

Start eens op in de veilige modus en kijk in het logboek (rechtermuis op 'deze computer' -> beheren) of er aanvullende informatie op staat.

Als je onlangs nieuwe drivers hebt geïnstalleerd verwijder deze dan via apparaatbeheer.

Na een nacht geheugen testen mag je verwachten dat het geheugen in orde is, volgens de site van microsoft is het een verkeerde driver die geïnstalleerd is.

Start eens op in de veilige modus en kijk in het logboek (rechtermuis op 'deze computer' -> beheren) of er aanvullende informatie op staat.

Als je onlangs nieuwe drivers hebt geïnstalleerd verwijder deze dan via apparaatbeheer.

heb logboek bekeken microsoft zegt niks hierover.

er staat : foutcode : 100000d1,parameter1:704e972 parameter2 : 00000002, parameter 3 : 00000000, parameter 4 ::704e972

wie komt dit bekend voor?

Mijn dank

Groetjes
Bert

Die foutcode komt overeen met de melding in het eerste bericht.

Jammer dat er niet meer info bij staat.

Als je naar de updatesite van Microsoft gaat kies dan voor 'aangepast'. Na het zoeken vind je links, onder selecteren op type, updates voor hardware. Kijk eens of daar een geschikte update tussen staat.
http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=nl

Andere nuttige updates: videokaartdrivers, geluidskaartdrivers, netwerkkaartdrivers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan