blauw scherm bij opstarten????

Status
Niet open voor verdere reacties.

colliin

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2010
Hallo iedereen,
Telkens als ik mijn computer opstart krijg ik nadat ik heb ingelogd een blauw scherm.
Er staat dat dat er een fout is en de technical information is:
stop: 0x0000008E (0xc0000005, 0x00000000, 0x9f669a48, 0x00000000)

Ik kan wel gewoon via de veilige modus erin komen.
Weet iemand wat ik moet doen om dit te verhelpen?

Ik denk dat je het over een BSOD hebt, dit kan meestal verholpen worden met systeemherstel. (Opstarten via CD, -> Systeemherstel -> Uw computer hetsellen)

gaan dan gegevens verloren? is het miss beter verstandig als ik eerst een backup maak via de veilige modus?

Een backup is altijd veilig / handig (ik zou zelfs in zijn algemeenheid heel ondiplomatiek kunnen schrijven : alleen sukkels hebben geen backup van hun eigen bestanden...............) en nee, bij gebruik van de optie zoals hierboven genoemd, gaan geen eigen bestanden / gegevens verloren.

Laatst bewerkt:
ik heb geloof ik geen backups gemaakt, dus dan ben ik wel een sukkel ja:P
ik heb nu in de veilige modus de belangrijkste documenten opgeslagen op een externe harde schijf.
aangezien ik een lenovo laptop heb, word deze geleverd zonder cd. Als ik het systeem wil herstellen moet ik via lenovocare ofzoiets zon knopje gaan. Maar nu zie ik 3 opties waar uit ik kan kiezen:
- mijn hele vaste schijfstation vanuit een backup herstellen inc.alle persoonlijke gegevens (ik heb dus waarschijnlijk geen backup, dus dan ben ik toch nog alles kwijt?)
- alleen het besturingssusteem windows en de programmas herstellen vanuit een backup
- mijn vaste schijf station terug brengenin de oorspronkelijke status

als het kan wil ik natuuurlijk alle gegevens behouden, welke optie moet ik kiezen?

In dat geval geldt mijn opmerking m.b.t. het niet verliezen van gegevens NIET!
In geval van gebruik van optie 2 en 3 ben je al je eigen bestanden kwijt.
In geval van optie 1 niet, maar omdat je geen backup hébt, kun je optie 1 niet uitvoeren.

In mijn vorige bericht ging ik uit van een originele Windows DVD en als je die gebruikt om Windows te herstellen (is wat anders dan systeemherstel binnen Windows zelf) dán behoud je je gegevens.

dus eigenlijk moet ik maar alles opslaan via de veilige modus, en maar alles opnieuw installeren

Optie 3 nadat je idd. je eigen bestanden hebt veiliggesteld.
Advies : Vista heeft standaard een backupfunctie aan boord. Als je de boel opnieuw op orde hebt, wees dan zo slim om die optie te gebruiken zodat een volgende keer je niet alles opnieuw hoeft te installeren.
Vista kent 2 soorten backups : een volledige systeembackup (moet je als eerste doen) en vervolgens 2: een bestandsbackup. Die adviseer ik je om wekelijks uit te voeren. Als je dan iedere week de vorige wist en een nieuwe maakt, blijf je up to date.

Laatst bewerkt:
misschien heb ik in het begin wel een backup gemaakt, dat weet ik niet meer zeker.
Dus ik ga gewoon proberen om optie 1 te gebruiken, mocht dat niet werken dan kies ik optie 3.

bedankt voor de hulp!
oja en nog 1 vraag.
ik heb al alles opgeslagen van school staat allemaal in mijn documenten, mijn afbeeldingen heb ik ook al allemaal opgeslagen.
Zijn er nog belangrijke documenten die je moet opslaan? iets van de virusscanner? of weet je nog andere belangrijke dingen die je moet opslaan?

Muziek / foto's / films ?
Antivirusbestanden opslaan hebben geen nut, de virusscanner zal je opnieuw moeten installeren. Dat geldt ook voor ál je andere programma's.

Dan backup je toch ook je huidige probleem, dus dat lijkt mij geen optie.

ik heb dus een aantal backups gevonden maar die zijn meer dan een jaar geleden. dus heel recent zijn ze ook niet. t is toch logisch dat ik de meest recente back up pak he?

maar waarschijnlijk staat windows en alles er dus wel op, ofja hopelijk

kan de TS misschien eerst proberen om zijn videodrivers opnieuw te installeren.
Dus de-installeren en dan de nieuwste erop gooien..

Is veel voorkomend met een 8E error

een memtest is misschien ook nog een optie

Mocht het niet werken, kan je altijd nog systeemherstel doen ;)

Laatst bewerkt:
ik ben inmiddels begonnen met het systeemherstel maar hij staat na 20 min nog steeds op 0 % duurt dit zo lang? of hoe kan dat?

bijna anderhalf uur bezig, nog steeds op 0 %.
Dit is trouwens al de 2e keer dat ik dit probeer en meer dan een uur wacht maar hij blijft op 0 %.
Andere oorzaken?

Laat 'm maar een uurtje of 3 staan, gebeurt er dan nog niets dan houdt het wat deze wijze van herstel betreft even op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan