blauw scherm bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

adavandijk

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2012
Berichten
27
Hallo

Deze vraag stel ik voor mijn broer. Hij heeft een windows xp geupdate naar windows 7. Daar draaide een gratis versie avast antivirus programma op. Nu kreeg hij een melding dat hij hem moest kopen. Dit heeft hij niet gedaan. Nu is de avast vanzelf verwijderd van zijn computer maar nu kan hij niks meer. Hij krijgt een blauw scherm met de melding computer kan niet opstarten. Hij heeft al meerdere opties geprobeerd maar nog steeds niks.
Na opstarten met F8 krijgt hij de foutmelding 01-6.1.7600.16385 Via Google heb ik gezien dat dit geen makkelijk oplosbaar probleem is maar kunnen jullie hier iets mee?

al geprobeerd: Met bootcd opstarten, in veilige modus opstarten, herstellen naar vorige versie
 
Ik neem aan dat je dat moet downloaden maar hij kan niet eens opstarten hoe doe je dat dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Download op een andere computer een herstelschijf & brand deze op een dvd:
* Windows 7 (x86) of
* Windows 7 (x64)
waardoor je opstartherstel kunt uitvoeren. In een ander geval met de opdrachtregel herstelacties kunt uitvoeren.
Hoe je met branden, zie je hier

Met het commando bootrec.exe /fixboot wordt de originele bootloader (opstart sectorcode) weer teruggeschreven naar het bestandssysteem.
 
Laatst bewerkt:
dank je wel ga dit branden en aan hem geven. Hoop dat het gaat werken. Geef het in ieder geval door.

Het is niet gelukt. In de veilige modus Komen we tot het inloggen en dan lopen we vast. Het commando geprobeerd maar dit werkt niet. Bij het opnieuw opstarten zie je het windowslogo dan hoor je een geluid en dan komt er een zwart scherm waar je niets kan invoeren. De enige optie s dan opnieuw uit en aan zetten. Iemand nog ideeen? Er staan ook ineens 6 verschillende schijven in het systeem
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo adavandijk,

Als eerste is het natuurlijk wel erg tof van je om zo je broer te helpen.:thumb::)

Nou kun je vanuit windows xp geen update uitvoeren naar windows 7.
Dus windows xp moest eerst vewijderd worden voordat windows 7 er op komt te staan.

Daarna moet je natuurlijk ook weer de andere programma's opnieuw installeren.
Een gratis versie van een programma die bij windows xp is geinstalleerd.
En je installeerd dat zelfde programma daarna bij windows 7 weer opnieuw.
Kan niet zomaar zijn veranderd in een betaal versie.
Zelfs als het zou gaan om een programma die vooraf gaat met een proefperiode van b.v 30 dagen want dan begint proefperiode weer opnieuw.
Dus hier klopt iets niet.

Goed nou bijvoorbeeld deze,
"Bij het opnieuw opstarten zie je het windowslogo dan hoor je een geluid" ,vanaf dit moment is het hele systeem van de computer gecrasht.
De videokaart: "en dan komt er een zwart scherm"
USB: "waar je niets kan invoeren."
Moederbord: "De enige optie s dan opnieuw uit en aan zetten."

"Er staan ook ineens 6 verschillende schijven in het systeem"
Iemand heeft gewoon heel stiekum zomaar 6 schijven in de computer gedaan.:d:d
Nee hoor dat is geintje.
Dat zullen 6 partities zijn en de indeling van een harde schijf staat opgeslagen in de master boot record (MBR) van de harde schijf.

Het zal me niks verbazen dat de pc geinfecteerd is.
Of eerlijk gezegt het zou me meer verbazen als het niet zo was.

Ik zou dus windows opnieuw installeren en dan clean dus verwijder wel eerst partities en maak een nieuwe aan.

En zorg er wel voor dat er geen enkele twijvel meer bestaat over het programma avast antivirus en de bron daarvan !
En natuurlijk ook over die van Windows 7.
 
Mocht je broer nog persoonlijke bestanden of voor het werk op zijn computer hebben staan is het natuurlijk fijn om deze toch te hebben.
Als je Meerdere computers thuis hebt kun je de hardeschijf los koppelen van de defecte computer en aansluiten met een Kama Connect 3 Scythe Kama Connect 3 ( zijn ook goedkopere varianten van ) Deze heb ik zelf.

Hiermee kun je de bestanden van de schijf afhalen en eventueel ook een virusscanner erop los laten en gebruik hier verschillende voor enkele kun je zo van internet afhalen. Zeer degelijk.
Mocht je niks vinden dan kan je eventueel ook hiermee de schijf formatteren en alles verwijderen. Hierna kun je weer een nieuw OS erop zetten Windows 7 bijvoorbeeld.

Mocht dit geen oplossing zijn kun je ook nog de BIOS updaten of downgrade mocht er door de updates een fout in de BIOS zijn gekomen ( lijkt me onwaarschijnlijk ). Let wel op met de BIOS, zorgt dat je dit voorzichtig en goed te werk gaat.
Mocht het fout gaan dan is de Computer defect en zal die ook niet meer werken.
 
Dus als ik het goed begrijp, hij heeft een legitieme upgrade naar windows 7 maar dan had hij toch eerst xp moeten verwijderen.
Over de harde schijven ik dacht later zelf ook dat dat partities zijn maar ineens vanzelf? Dat de pc geinfecteerd zou zijn dat lijkt me inderdaad het geval want hij had alleen avast erop staan en die was verlopen. Dom maar te laat. Je zal net zien dat er dan een lekker virusje binnen komt. Ga straks weer naar hem toe om het nog eens te bekijken jullie horen nog van me hoe het gegaan is. Tof om mijn broer te helpen is maar hoe je het bekijkt, we zijn op de wereld om elkaar te helpen toch? Bedankt en we gaan erweer tegenaan haha

Ben nu in de veilige modus en er draaid een virusscanner. Nog iemand opties nu ik zover gekomen ben
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mocht je niets kunnen vinden kun je een killdisk downloaden van het internet. Hiermee word je harde schijf compleet leeg gemaakt. Zo kun je van voorafaan beginnen. http://killdisk.com/ ( kan USB of CD/DVD )

Dit heeft natuurlijk wel het nadeel dat je alle bestanden kwijt bent. anders kun je nog terug vallen op:
Mocht je broer nog persoonlijke bestanden of voor het werk op zijn computer hebben staan is het natuurlijk fijn om deze toch te hebben.
Als je Meerdere computers thuis hebt kun je de hardeschijf los koppelen van de defecte computer en aansluiten met een Kama Connect 3 Scythe Kama Connect 3 ( zijn ook goedkopere varianten van ) Deze heb ik zelf.

Mocht je toevalling iemand kennen die het heeft is het altijd handig. Aanschaf kosten voor 1 malig gebruik is een beetje overdreven.
 
Alle virussen die je vindt verwijderen. Laat meer dan 1 virusscanner los op de HDD.
Het kan zijn dat er meerdere virussen op gekomen. Niet elke virus scanner is zo goed als een ander.
Hierna zou alles weer normaal moeten zijn is dit niet zo. Zou je een systeemherstel kunnen de dag voor verwijdering van de virusscanner.
Dan worden ook alle bestanden verwijderd van je computer tot die dag. ( maak dus een backup van de bestanden die je nodig hebt ).
 
Hij is nu alle belangrijke bestanden aan het overzetten op een externe schijf. Dan gaat hij waarschijnlijk alles eraf gooien en opnieuw instaleren. Laat nog wel weten hoe het gaat,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi adavandijk,

We zijn op de wereld om elkaar te helpen toch, o jawel hoor het is maar hoe je het belijkt naar welke richting het helpen uit zal moeten gaan, de goede richting in of de naar verkeerde richting ?
En het ziet eruit dat dit wel de goede richting uit. :thumb::d

Zie ook dat er nog iets is waar ik wat meer over heb moeten zeggen dus bij deze.
Dat er zomaar ineens schijven vanzelf te voorschijn komen zoals nu, betekend dat er iets bezig is die naar de master boot record aan schrijven is.
Het wordt ook gedaan nog voor dat windows normaal heeft kunnen opstarten.
En dat er tegen jou daarover nou helemaal niks verteld word door die stille omgang op de pc is toch wel heel erg brutaal. :d;)

" Laat nog wel weten hoe het gaat "
Ja dat moet je natuurlijk wel blijven doen.
Want in een laatste post van jou moet eigenlijk op zijn minst komen te staan, dat alles in orde is en helemaal goed werkt.
 
@adavandijk
Gebruik a.u.b. het berichtvenster "snel reageren" of "reageer op vraag" (aan de linkerkant) als je direct op de vorige posting reageert en niet de "quoteknop".
Bovendien zet je quote als aparte reactie neer zonder commentaar. :eek:
 
Heb mijn broer gisteren laat nog gesproken. De bestanden die hij wilde bewaren heeft hij naar een externe harde schijf gekopieerd. Bij zijn comp. zat een cd waarmee hij de harde schijf kon leegmaken en dat heeft hij gedaan. Op mijn vraag of al die extra partities er ook af waren kon hij geen antwoord geven (zucht) hopen maar van wel anders gaat het weer fout. Hij was bezig xp erop te zetten en dan ging hij toch weer upgraden naar windows 7. Hij heeft daar legitieme cd van. Volgens jullie kon dit niet over elkaar geschreven worden? en moest eerst xp eraf? morgen ga ik weer naar hem toe dus ben benieuwd.
 
@adavandijk
Gebruik a.u.b. het berichtvenster "snel reageren" of "reageer op vraag" (aan de linkerkant) als je direct op de vorige posting reageert en niet de "quoteknop".
Bovendien zet je quote als aparte reactie neer zonder commentaar. :eek:

Sorry zal eraan denken volgende keer beginnersfoutje
 
Zolang je een register key hebt van microsoft kun je net zo goed direct windows 7 erop plaatsen.

Gaat sneller is makkelijker en hoef je geen hele omweg. De Windows 7 .iso kun je zo van internet af halen en het installeren gaat makkelijk.

We horen wel hoe het verloopt succes.
 
De computer draait weer maar volgens mij niet goed maar ja. Hij gaat steeds weer updaten en gisteren liep hij met spelen van een spelletje vast en moest hij helemaal opnieuw opstarten. Maar een beetje eigenwijs, toch via xp de upgrade naar windows 7 gedaan. Misschien als het toch niet naar tevredenheid draait dat hij gaat luisteren haha. Jullie bedankt voor de reacties.
 
Goedenmorgen,

Klopt nadat Windows 7 net is geïnstalleerd zullen er veel updates van windows volgen. Deze kun je het beste even manual doen.
Kun je gewoon telkens zoeken naar updates. Of je laat je PC draaien en automatisch installleren.
Deze updates kunnen goed een week duren zo. Zijn minimaal 200 updates. ( niet allemaal heel erg groot behalve sp1 )

Als het is opgelost zou je dan de status willen aanpassen :) ?
 
is goed zal ik doen en hoe doe ik dat :( Ik begrijp dat de status dan opgelost zou moeten zijn maar waar vind ik dat of type ik gewoon opgelost Oeps na even zoeken en help te lezen heb ik het knoppie gevonden
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan