Al meer dan een jaar gebeurt het dat ik soms een filmpje (je weet wel: iets grappigs wat toegestuurd is) wil starten en dan een blauw scherm krijg. Ik wil het dan opstarten met de Mediaplayer.
Opnieuw opstarten en foutenanalyse geeft steevast het advies (Microsoft) om een BIOS-upgrade te doen. Men vermoedt dat de CPU niet matched bij de BIOS !!
Al zoekende op internet, blijkt dat er geen nieuwere upgrade beschikbaar is of bestaat
Gegevens:
- PC (Medion MS 7012)
- sinds aankoop de volgende hardware nieuw: extra RAM en nwe videokaart, maar dat is al 2 jaar geleden.
- crasht dus zelden bij een filmpje starten met MediaPlayer
- andere fimpjes (met zelfde extensie) doen het wel
- "foute fimpje" nog eens starten (na nieuwe opstart) geeft wederom crash
- Probleem al een jaar, maar wil nu eens proberen een oplossing te vinden
Vanmiddag laadde ik uit de schatkist van www.computeridee.nl het filmpje GoodDog.mpg en toen ging het weer plat.
Op blauwe scherm o.a. het volgende overgeschreven:
"DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" en na een hoop blablatekst het volgende:
"cmdu.sys - Address BgA64C60 base at B9A34000, DataStamp 44892a1b"
Iemand een idee?
Opnieuw opstarten en foutenanalyse geeft steevast het advies (Microsoft) om een BIOS-upgrade te doen. Men vermoedt dat de CPU niet matched bij de BIOS !!
Al zoekende op internet, blijkt dat er geen nieuwere upgrade beschikbaar is of bestaat
Gegevens:
- PC (Medion MS 7012)
- sinds aankoop de volgende hardware nieuw: extra RAM en nwe videokaart, maar dat is al 2 jaar geleden.
- crasht dus zelden bij een filmpje starten met MediaPlayer
- andere fimpjes (met zelfde extensie) doen het wel
- "foute fimpje" nog eens starten (na nieuwe opstart) geeft wederom crash
- Probleem al een jaar, maar wil nu eens proberen een oplossing te vinden
Vanmiddag laadde ik uit de schatkist van www.computeridee.nl het filmpje GoodDog.mpg en toen ging het weer plat.
Op blauwe scherm o.a. het volgende overgeschreven:
"DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" en na een hoop blablatekst het volgende:
"cmdu.sys - Address BgA64C60 base at B9A34000, DataStamp 44892a1b"
Iemand een idee?
Laatst bewerkt: