Blauw scherm crash - DRIVER IRQL NOT LESS OR EQUAL

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennisb5

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2010
Goedeavond,

Mijn laptop crasht uit het niets en laat dan een blauw scherm zien. Ik heb een beetje op internet gezocht, maar kan niet achterhalen, waardoor dit nu precies komt..
Kunnen jullie mij misschien helpen?

Uploaded with ImageShack.us

Kwaliteit van de screenshot is niet zo goed, omdat ik het met mn telefoon heb genomen, maar is nog wel leesbaar.

EDIT: De stopcodes zijn ook niet altijd hetzelde. Zo heb ik ook een stopcode 0x0000000A en 0x00000050

Laatst bewerkt:
welkom op helpmij.nl
Hoi,
heb je pas iets ge-update of nieuwe antivirussoftware geïnstalleerd?
De mogelijkheden wat het kan zijn dat is een vrij lange lijst.klikkerdeklik

Mn Laptop is een keer weggeweest voor reparatie (hdd's vervangen, later MB en geheugen ook nog een keer vervangen) en heb toen een aantal programma's opnieuw moeten installeren. Dit probleem kwam voor de reparatie trouwens niet voor. Dus nadat hij gerepareerd is wel. Ik heb veel dezelfde programma's draaien als ervoor.
Mcafee geruild voor AVG virusscanner en een aantal ad/malware programma's geinstalleerd zoals Malwarebytes, Ad-aware, Spybot Search en Destoy, aangezien ik per ongeluk een virus/trojan mee had geinstalleerd. Dit probleem is voor ver ik zie opgelost, maar wellicht heeft ie nog wat naweeen? Alles werkt, maar krijg zo af en toe een blauw scherm uit het niets.

Btw, bedankt voor je snelle feedback

Hoi,
kun je hier eens precies neerzetten wat er voor .sys staat? Dat is n.l. moeilijk te lezen.

De code 0x0000000a duid op een defecte/niet compatible hardware.
Aan de hand van die huppelepup.sys bestand ie je noemde kan je kijken welke hardware onderdeel mogelijk stuk is.

ESET leverde trouwens onderstaande op..

C:\Program Files\FLVTube Player\player.swf Win32/Adware.FlvDirect application cleaned by deleting - quarantined

Virus wat ik toentertijd heb verwijderd, maar waarschijnlijk nog sporen van zijn. Ging toen om het Thinkpoint virus/malware. Hardnekkig virus.

Laatst bewerkt door een moderator:
In die HJT-log kan ik zo snel geen besmetting (meer) ontdekken. Overigens was het de bedoeling dat je je pas zou gaan melden als het probleem weer terugkwam na de anti-malware stappen die ik gelinkt had.

Samengevat: We kunnen nu niet nagaan of het probleem (al) verholpen is. Gewoon afwachten of er (weer) problemen komen, en of die gerelateerd lijken aan (of hetzelfde zijn als) de problemen die je in je startposting aangaf.

Tijs.

oja sorry vergeten te melden, maar probleem met blauw scherm bestaat nog...

Dan eens ingepakt (in .rar of .zip bestand) het minidump-bestand in de c:\windows\mindump map dat je kreeg ná je anti-malware acties als bijlage posten.

Tijs.

@Ozfaw: Zomaar een driver verwijderen/uitschakelen is geen goed plan! Je kunt niet overzien wat daar de gevolgen van zijn vóórdat je weet welke driver het over gaat!

Daarnaast kan het zijn dat het nu een andere blue screen of death is dan een DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL die eerder is aangegeven.

Loop dus niet het analyse-proces voorbij! ;)

Tijs.

Laatst bewerkt:
@dnties
ik heb eerder hier 5/6 pc's gehad die ALLEMAAL op deze manier van het probleem af zijn.
daarnaast zijn er nooit meer klachten geweest over desbetreffende klanten pc's

Werkt dus perfect :)
+
er wordt een backup gemaakt van de driver dus wat kan je nog verpesten?

Laatst bewerkt:
@Ozfaw: dat je een 'veiligheidsmaatregel' inbouwt wil nog niet zeggen dat het 'slim' is om het uit te voeren. Voor hetzelfde geld werkt Windows dan niet meer, en dan ben je wat betreft de analyse even ver als vóór jouw acties!

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan