Blauw scherm crash - DRIVER IRQL NOT LESS OR EQUAL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Download Hiren's Boot CD: Klik op End en klik daar dan op de link Hirens.BootCD.12.0.zip.
Pak het uit, zodat je het daaruit resulterende Hiren's.BootCD.12.0.iso bestand met programma's zoals ImgBurn op een CD kunt branden. Die CD is dan opstartbaar. Start je pc op vanaf die CD.

Kies (zodra opgestart van de CD) voor Mini Windows XP. Zodra Mini Windows XP is opgestart, ga naar de C:\windows\system32\drivers map en hernoem olmafgty.sys naar olmafgtyOLD.sys. Herstart de pc daarna normaal. Kijk of je probleem wegblijft.

Essentieel is deze procedure niet anders dan Ozfaw aangaf, met het verschil dat olmafgty.sys naar mijn inschatting (zie eerdere posting) een malware-driver is die naar mijn inschatting veilig kan worden uitgeschakeld.

Tijs.

@Ozfaw: Kom even naar de chat, dan praten we nog even over onze verschillende aanpak. Ik ben daar nu aanwezig.

Tijs.

@dnties Ik heb bovenstaande acties uitgevoerd. Hopelijk blijft het nu weg.

Beide alvast bedankt voor de moeite en snelle respons.

zo soort iets had ik ook Je Moet bij het starten als je hem aanzet en beeld komt meteen op F8 drukken en dan Laaste Instellingen toen het nog werkten ofzo iets bij mij werkte die weer

zo soort iets had ik ook Je Moet bij het starten als je hem aanzet en beeld komt meteen op F8 drukken en dan Laaste Instellingen toen het nog werkten ofzo iets bij mij werkte die weer

@helpnorton1: Dat werkt alleen als Windows direct crasht, want de laatst werkende instellingen zijn de instellingen van toen Windows nog wél wilde opstarten (om precies te zijn: Zodra er succesvol is ingelogd wordt vastgelegd dat de dan geldende instellingen de laatst werkende instellingen zijn).
In het geval van de topic-starter crasht Windows niet direct, en dus is het terugzetten van de laatst werkende instellingen geen zinvolle optie. Het terugzetten van een herstelpunt van vóór de installatie van dat olmafgty.sys (begin november) had wellicht wel kunnen helpen, maar die zelfde driver hebben we nu al uitgeschakeld...

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan