Blauw scherm door nieuwe hardware.

Status
Niet open voor verdere reacties.

romanabrnvld

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2015
Hoi,

Ik heb laatst een nieuw toetsenbord gekocht. Ik heb hem netjes aangesloten op mijn pc en alles volgens de instructies. Maar nu krijg ik een blauw scherm elke 30 minuten dat zegt: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
En daarna valt mijn pc gewoon uit.
Daaronder stond nog wat van dat het kwam omdat ik nieuw hardware had. Mijn oude en nieuwe toetsenbord hebben andere porten. De nieuwe heeft een HDMI-port en mijn oude heeft een ronde (geen idee hoe het heet). Weet iemand misschien hoe ik het kan oplossen zodat ik rustig op mijn computer kan zonder dat hij crasht? Ik zou het heel erg waarderen als iemand reageert.

Mvg, Romana.

Welkom op Helpmij.nl :thumb:
De oude is mogelijk een ps2 aansluiting, met hdmi bedoel je usb.
Een nieuw toetsenbord zou in 99% van alle gevallen geen problemen mogen leveren. Ik vermoed daarom dat er mogelijk iets anders aan de hand is.
Heb je niet de foutcode en de windows versie die je gebruikt?

Haha dankje!
Wat bedoel je eigenlijk met de laatste zin? Het spijt me maar ik ben geen genie als het gaat om computers ;) ik gebruik in ieder geval windows 7

Laatst bewerkt:
Als je dat blauwe scherm krijgt staat naast de melding die je noemde nog een code opgegeven welke begint met 0X..........
Die code brengt ons een stuk verder.

@scrapheap
Het geven van kale links is niet wenselijk. Gelieve info bij te geven bij de link die je meegeeft.
Overigens kan ik die link niet bereiken wegens te veel omleidingslussen.

Via een andere link kon ik die pagina wel bereiken.
De aangeboden hotfix zou het probleem kunnen verhelpen.

Laatst bewerkt:
Mijn excuus, directe links post ik normaliter nooit zonder commentaar maar omdat deze direct verwijst naar een knowledge-base artikel van Microsoft leek mij dit vanzelfsprekend.
Overigens heb ik totaal geen last van omleidingslussen, ik gebruik FF 39 als standaard systeembrowser..

Iedereen heel erg bedankt voor het reageren, ik heb alle updates op mijn computer uitgevoerd en ik heb tot nu toe nog geen blauw scherm gehad! Het zou dus nog wel kunnen dat ik het nog krijg, maar dan zet ik wel weer een berichtje.

Met dezelfde foutcode of een andere..?
Vermeld de foutcode indien anders als voorheen..

Precies hetzelfde, ik heb nu ook het bestand gedownload op hotfix. Tot nu toe nog geen blauwscherm gehad.

Merk en type moederbord?

Indien een MSI, wat je heb van die fa. qua software geïnstalleerd?

De drivers van je moederbord zijn allemaal up-to-date..?
Als je het oude moederbord ( met de ronde PS2 aansluiting dus ) weer aansluit, dan heb je er geen last van dat het systeem crashed..?
Om welk merk & type gaat het bij je nieuwe moederbord..?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan