Blauw scherm: driver irql not less or equal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarita

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Berichten
344
Sinds de pc opnieuw geinstalleerd is krijg ik een blauw scherm te zien met dit erop:

driver irql not less or equal

technische informatie:
***stop:0x000000D1 (0x00000064, 0x0000002, 0x0000001, 0xF4352990)
***NVTCP.sys-address

F4352990 base at F4345000, datestamp 4440636C6

Er staat dan dat ik de pc opnieuw moet starten of in veilige modus


Ik heb nog naar alle drivers gekeken, moederbord, geluidskaart, processor, videokaart, via apparaatbeheer bijgewerkt. Alles wat up to date.

Het is erg vervelend, want pc valt in eens uit en dan start ik het opnieuw op en later gebeurt het weer.

Iemand een idee?
 
je hebt waarschijnlijk een nforce chipset met een nvidia netwerkkaart, het bestand waar je computer op crasht is dus van je netwerkkaart. En nieuwere drivers hoeven niet altijd maar beter te zijn. Wat je zou kunnen proberen is in veilige modus gaan en je netwerkkaart driver verwijderen, opnieuw opstarten en dan de driver die op je cdtje van je moederbord erop te zetten, en dan kijken of alles goed blijft gaan.

Delta Hawk
 
Dit heb ik, zie bijlage.

Ik heb niet veel verstand van pc's, dus ik zou niet weten hoe ik hetgeen je gezegd hebt in veilige modus zou moeten doen. STraks maak iets kapot of de pc doet het dan helemaal niet meer.
Het originele cd van de moederbord ben ik kwijt, ik heb alleen maar de laatste drivers.
 

Bijlagen

  • MB.JPG
    MB.JPG
    38,7 KB · Weergaven: 100
als je de computer aanzet,dan krijg je eerst een bios scherm, voordat xp start moet je regelmatig op f8 drukken, als je dat goed hebt gedaan krijg je een scherm met veilige modus, normaal opstarten etc. Dan klik je dus op veilige modus en dan start windows zo kaal mogelijk op, dus geen gui (het grafische van windows), geen progamma's helemaal niks, net genoeg om beeld te krijgen. Dan moet je naar apparaatbeheer, dan doe je bij confugiratiescherm, systeem, geavanceerd en dan apparaatbeheer. Dan zie je ongeveer in het middel netwerkadapter, rechtermuisklik en dan driver verwijderen. Dan de computer opstarten en dan moet je geen blauwe schermen meer krijgen. Dan moet je weer een driver erop zetten anders werkt internet natuurlijk niet. Je moet dan even kijken misschien via een andere computer ofzo waar je wel internet op hebt naar je moederbord fabrikant, en dan moet je zoeken naar jou type moederbord. Als je dat hebt gedaan moet je kiezen welke besturing, xp en dan krijg je alle beschikbare drivers te zien. Dan moet je naar het kopje lan, als het mee zit zie je meerdere drivers staan, zorg er dan voor dat je niet de bovenste aanklikt want dat is de nieuwste, dus kies bijvoorbeeld 1tje daarvoor. Installeer die weer en kijken wat je computer dan doet.

Ik hoop dat ik hiermee voor nu voldoende info heb gegeven.

Delta Hawk
 
Dank je voor je uitleg. Ik kan het wel proberen. Het probleem is het vinden van de drivers voor mijn moederbord, ik heb de vorige week 3 dagen naar de drivers gezocht en uiteindelijk niet gevonden. Ik weet ook niet precies wat ik nodig heb, de naam weet ik wel maar er staan soms dingen waar ik echt niets van af weet. Hier op de forum gevraagd en wel gevonden. Die drivers heb ik nu wel, maar als ik dat weer installeer, heb ik waarschijnlijk hetzelfde probleem. Is het dan nog steeds nuttig om het te doen?
 
Klopt je moet nu weer dezelfde driver erop zetten die je nu wel hebt. Om eerlijk te zijn ik zeg het niet graag maar als je zelf denkt dat je het zelf niet kunt omdat je niet zogoed weet at je doet, is het misschien toch niet zo raar om er iemand anders die wat meer ervan weet er naar te laten kijken of het naar een computer winkel te brengen. Maar ik kijk ondertussen nog wel even of ik aan eendriver kan komen, maar dan moet ik eerst weten welke driver versie je nu hebt. Anders kan ik niet naar een andere kijken.

Delta Hawk
 
Met je uitleg zou het eigenlijk wel moeten lukken. Het enige verschil is dat ik de pc nu in de veilige mdous opstart, wat ik nooit heb gedaan. Maar de rest zou ik wel kunnen, net zoals in een de niet-veilige mdous.

Deze drivers heb ik nu:
nForceNF560_Chipset_V677
190.62_desktop_winxp_32bit_english_whql

Ik weet niet welke de goede is, daarom heb ik beide geplaatst.

Zou het misschien ook door de firewall van Nvidia komen?
 
nee door je firewall lijkt het me niet direct te kunnen, maar je moet nForceNF560_Chipset_V677 gebruiken. Die andere is voor je video kaart als ik het goed heb.

Delta Hawk
 
Ik heb naar nForceNF560_Chipset_V677 gezocht, maar ik kan het niet vinden.

Ik heb ook naar de site van asus gekeken, maar daar kan ik de juiste type niet vinden.

Ik heb trouwens geprobeerd om in de veilige modus op te starten door middel van F8, maar ik kom dan in de bootmenu
 
Laatst bewerkt:
Het is mij gelukt om in de veilige modus op te starten, maar de dingen onder netwerkadapters wil verwijderen, lukt dat niet. Ik krijg een melding waar gezegdt wordt dat het niet verwijderd kan worden omdat het nodig is om de pc op te starten.
 
Ik heb er nu geen last meer van. Windows is er opnieuw geinstalleerd, de drivers ook maar dit keer zonder de firewall van Nvidia. Alles werkt perfect. Denk dat het door de firewall kwam.

Bedankt voor alle hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan