Blauw scherm en reboot. Wat betekent de foutmelding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pammetje65

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2013
Beste mensen,

Zojuist totaal onverwacht een blauw scherm opgelopen tijdens het kijken van een filmpje. PC sloot af en startte opnieuw op. Ik heb voor Veilige Modus gekozen en met screenshots de informatie vastgelegd.

De ervaring heeft me geleerd dat een BSOD het begin is van een reeks problemen dus ik probeer er nu vroeg bij te zijn.

Dit stond er:

Shot003.jpg
Shot004.jpg

Wat kan het probleem zijn?

EDIT: ik herinner me nu dat ik in de paar uur daarvóór al last had van filmpjes/tv-programma's die steeds heel even stil stonden of haperden of een stukje oversloegen.

Laatst bewerkt:
Bij mij is Windows ook één keer onverwachts afgesloten, met BSOD, maar weet nog steeds geen oorzaak, en de BSOD is tot nu toe niet meer teruggekomen. de BSOD kwam volgens mij in begin maart 2013...

Ik zou je graag willen helpen, maar weet nog geen oplossing. Klik maar eens op de knop waarbij je naar oplossingen kan zoeken...

xp2

@xp2: Eh... welke knop bedoel je? (Die vensters verschenen enkel in de Veilige Modus.)

@Mik Zjegger: dank je voor de link. Ik vind de mogelijk oplossingen wel heel divers. Daar kan ik even niets mee, het moet wat doelgerichter zijn.
Toen ik deze link aanklikte: http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/Resolving-stop-blue-screen-errors-in-Windows-7 kon ik helaas het volgende niet uitproberen omdat ik de optie 'System and Security' niet kon vinden in mijn Nederlandstalige configuratiescherm:

To check for solutions

Open Action Center by clicking the Start button Picture of the Start button, clicking Control Panel, and then, under System and Security, clicking Review your computer's status.

Wat nu...?

Doe het volgende: ga in je controlpanel naar systeembeheer en klik op windows geheugencontrole.

Zou WhoCrashed even installeren of in systeembeheer de boel zo zetten dat de PC niet reboot maar dat de BSOD blijft staat met de foutcode in de trant van 0x00000000.

http://www.resplendence.com/downloads

Ook in de logboeken bij systeem die je via start, zoeken en eventvwr.msc kunt inzien kun je vaak het bestand achterhalen wat het probleem geeft.

Via eventvwr.msc krijg ik op dat tijdstip bij 'kritiek':

Shot002.jpg.

Verder de melding dat het systeem niet meer reageert omdat de stroom is uitgevallen of omdat deze is vastgelopen. Dat weet ik zelf natuurlijk ook wel.

Ik denk niet dat ik veel verder kom. :(

Nog maar eens mijn reply lezen?

Ben het wel gewend hoor dat 1 van de meerdere opties gebruikt wordt.

Ik heb het programma gedownload. En hij komt met dit:

Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Thu 10-10-2013 19:55:53 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\101013-25974-01.dmp
This was probably caused by the following module: mbamswissarmy.sys (mbamswissarmy+0x2311)
Bugcheck code: 0x50 (0xFFFFFFFFDDEE9000, 0x0, 0xFFFFFFFF82A3FE63, 0x0)
Error: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Bug check description: This indicates that invalid system memory has been referenced.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: mbamswissarmy.sys .
Google query: mbamswissarmy.sys PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

On Thu 10-10-2013 19:55:53 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: mbamswissarmy.sys (mbamswissarmy+0x2311)
Bugcheck code: 0x50 (0xFFFFFFFFDDEE9000, 0x0, 0xFFFFFFFF82A3FE63, 0x0)
Error: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Bug check description: This indicates that invalid system memory has been referenced.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: mbamswissarmy.sys .
Google query: mbamswissarmy.sys PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

De tijd klopt overigens niet (het was vlak voor 10 uur) maar er staat dat de crash waarschijnlijk veroorzaakt werd door de module 'mbamswissarmy.sys.

En nu moet ik heel veel lezen om het verder te begrijpen.

Laatst bewerkt:
Zoek even op internet de foutcode en de driver die fout is. Geef hier dan de informatie die je gevonden hebt.

Dit is volgens mij de driver die fout is: mbamswissarmy.sys. Maar ik weet het niet zeker.
En de foutcode staat volgens mij in de tekst: 0x50 (0xFFFFFFFFDDEE9000, 0x0, 0xFFFFFFFF82A3FE63, 0x0)

Verder kom ik niet... :confused:

Ha, dit is een fijne vraag, want die snap ik :)
MBAM laten draaien. Niks gevonden maar wel in het begin hetzelfde gehaper bij de tijdweergave als de filmpjes die ik bekeek gisteravond voordat PC crashte.

Oke, ik ben nu de kluts helemaal kwijt, sorry. Ik kan helaas geen oplossing voor je vinden.

Vriendelijke groet,
xp2

MBAM gedeïnstalleerd. Opnieuw gescand en ik zag geen haperende tijd. Als het dan toch van MBAM was afgekomen dan ben ik heel blij dat het is opgelost. Dit is dan echt de eerste keer dat ik iets heb kunnen doen na een BSOD!

Allen bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan