Blauw scherm externe harde schijf??

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre27

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2001
Goede avond,
mijn OS is Windows-XP-Prof + S3,
ik heb een externe harde MAXTOR (diamondmax 10) schijf van 200GB, welke sedert een week (IK WEET NIET WAAROM) steeds een blauw scherm met STOP:0x000000CA, enz geeft, wanneer ik hem aanzet (windows draait dan al normaal) cq. gelijk blauw wordt, indien de harde schijf gelijk met windows opstart. (vele malen reeds geprobeert)
Alle programma's welke onder windows werken kan ik dus niet gebruiken.
Ik zoek dus een programma wat zonder windows opstart, opstart prompt en CHKDSK is ook niet te gebruiken, omdat ik geen driveletter heb om de fouten op te sporen en te repareren.
Wie weet raad???
Prettige avond verder,
mvg
Pierre

Ajvdn,
dank voor je reaktie.:love:
De eerste drie supports van microsoft had ik reeds gelezen en gecontroleerd, zonder resultaat, de andere url van jou geeft ook geen oplossing.
Ik heb de usb-externe schijf zelfs als slave in mijn computer geplaats ter vervanging van mijn tweede slave harddisk, gelijk het blauwe scherm.
Vervolgens als externe usb-schijf in mijn laptop met XP-prof geplaatst,...... geen resultaat.
Naar de buurman , wiens computer Windows-Viste-Home bevat, aangesloten..... gelijk blauw....!!!:mad:
Ik krijg er een blauw punthoofd van :o, alle drivers zijn up to date volgens de Driver-Scanner, toch zit hij te zeuren over foute driver's.:evil:
Niettegenstaande dat, toch een fijne zondag verder,
mvg
Pierre

Goede avond,
nog steeds zit ik met een harde externe Maxtor schijf van 200 Gb, welke nog steeds niet werkt.:mad:
Ik krijg met geen enkel programma de fouten eruit.
Moet ik hem bij het chemisch afval gooien???
Zonde, hij is pas twee jaar oud!!!:o
mvg.
Pierre :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Misschien een domme vraag, maar heb je hem al eens op een andere computer geprobeerd?

Siemenjan,
domme vragen bestaan hier niet op dit forum, je reageert, mijn dank hiervoor :thumb: en probeert mij te helpen.
Om je vraag te beantwoorden..................... ja, ik heb hem, ondanks dat het een externe USB - HD was op twee verschillende computers buiten die van mij aangesloten, zelfs ook uit zijn behuizing gehaald en aangesloten op de IDE-kabel in de computers, echter het resultaat bleef hetzelfde, windows blijft hangen cq. blauw scherm voordat windows opstart..
Ik moet bv. een DOS programma hebben, zodat ik windows niet hoef op te starten en dan moet ik rechtstreeks die HD aan kunnen sturen,
Ik kom nu niet bij de DOS-promp en kan de HD niet controleren cq. formateren.
mvg
Pierre:(

Kheb even wat na zitten denken (zo'n 5 min.)...

even voor de duidelijkheid:

- als je de HD in je computer hebt, hem dan aanzet krijg je direct een blauw scherm? (misschien via bios instellen dat usb als laatste gelezen word?)

- als je de HD erin doet als je computer al aanstaat krijg je blauw scherm?

- misschien een keer een livecd van een linux distributie erin doen, dan de HD erin, en via linux de zaak oplossen?

- http://www.bootdisk.com/usb.htm Staat hoe je dos moet runnen bij opstarten.. kun je ook proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan