Blauw scherm, hdd's verwisseld maar helpt niks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Narutard

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2006
Hey, ik had hiervoor een werkende computer met 2 harde schijven erin en na een tijdje computeren viel hij ineens weg en kregen we een blauw scherm, hierna heb ik de harde schijven losgekoppelt en een andere schijf erin gedaan en ik krijg nog steeds een blauw scherm.

Hoe kan dit en wat kan ik eraan doen :S ik heb verder niks geinstalleerd (zowel hardware- en software -matisch).

Normaal krijg je een foutcode op het blauw scherm, als je deze weet kan je de nodige stappen ondernemen om het probleem te verhelpen. Er zijn talloze foutcodes, dus op dit moment kan ik totaal niet zeggen wat er aan de hand is.

Normaal krijg je een foutcode op het blauw scherm, als je deze weet kan je de nodige stappen ondernemen om het probleem te verhelpen. Er zijn talloze foutcodes, dus op dit moment kan ik totaal niet zeggen wat er aan de hand is.

0x0000007B
0xf9e49528
0xc0000034
0x00000000

er staat o.a. dat ik moet formatten en virusscannen, maar als ik een schijf van een andere computer erin gooi waarvan ik weet dat die het doet geeft hij het ook aan.

0x0000007B
0xf9e49528
0xc0000034
0x00000000

er staat o.a. dat ik moet formatten en virusscannen, maar als ik een schijf van een andere computer erin gooi waarvan ik weet dat die het doet geeft hij het ook aan.

Probeer eens in veilige modus op te starten (F8) en dan een volledige virusscan uit te voeren

0x0000007B: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE, zie ik overal.

Of de IDE controller werkt niet goed, of de kabels, lijkt mij sterk, maar toch eventueel wisselen.

De schijven zijn goed, je hebt er nu 3 gebruikt, wel is het zo, als er besturingssyteem op staat, krijg je ook een melding, maar deze melding komt van windows.

Hang de eerste schijf alleen erin, en start op van de XP cd, ga naar de repair/herstelconsole, en probeer daar met fixmbr, en fixboot, de schijf weer gangbaar te krijgen.

heej,

dit probleem heb ik vaker gemerkt bij computers. je moet eens even kijken naar je windows updates(als je die gebruikt) en nara je SP2. ik heb dit probleem namelijk ook gehad emt een notebook en een pc. maar bij allebei heb ik toen xp prof met SP2 standaard geinstalleerd, en sindsdien heb ik nergens meer last van

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan