Blauw Scherm: hidparse.sys

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anne000

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2008
Hallo,

Ik weet niet zeker of ik dit op de goede plek in het forum schrijf, maar sinds vorige week heb ik nu twee keer een 'blue screen' gekregen bij het opstarten van mijn laptop (vista, 2.5 jaar oud). De eerste keer ging het even te snel en had ik geen tijd om te kijken naar de foutmelding, maar daarnet stond er: hidparse.sys. Ik heb er al op gegoogled maar kon geen duidelijk antwoord vinden waar dit vandaan kan komen.
Overigens heb ik ook al een hele tijd last van rundll32 foutmeldingen als ik op internet ga.
Wat is dit voor probleem en hoe kan ik dit oplossen?
Heel Vista opnieuw installeren..?

Bedankt

Staat er linksbovenin nog een melding als: DRIVER_IRQL_LESS_OR_EQUAL of iets in die richting of iets anders?

En nu kan je jou pc niet meer normaal opstarten want die melding komt in beeld elke keer?

Weet je zeker dat er: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL staat?
Als dit het geval is heb ik eventueel wel een oplossing

Na die melding net (ik had de laptop dichtgeklapt in 'slaapstand', en toen ik hem opende kwam die melding, waarna hij zichzelf opnieuw opstartte, maar nu kan ik hem gewoon gebruiken.
Net heb ik een programma verwijderd, waarna ik hem opnieuw moest opstarten en dat ging zonder problemen.

Ik weet wel vrij zeker dat dat links bovenin stond.

ik heb geen idee of het er mee te maken heeft, maar heb de laatste tijd ook constant mcbuilder.exe foutmeldingen tijdens het internetten

Ah oke
vaak bij : DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Start de pc niet meer op op de normale manier

Je gebruikt ook een antivirus programma?

ik gebruik Avast als anti-virus.
Maar heb je enig idee waar zou dit probleem aan kunnen liggen?

het probleem van DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
wordt veroorzaakt door een driver die niet goed reageert of zelfs corrupt is.

Ik zie ook net dat jij niet DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL maar IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL bedoelt.

Oh ja dat zou ook kunnen, ik herkende de tekst maar het zou goed kunnen dat driver er dan niet bijstond...

Kan je dit soort foutmeldingen (met stopcodes) niet in het systeem terugvinden?

ik heb zelf op de iqrl code gegoogled en kwam erachter dat het ook met oververhitting te maken kan hebben.
dat zou goed kunnen, gezien mijn laptop echt heel heet wordt de laatste tijd.
ik heb hem gestofzuigd, helemaal opengemaakt om stof eruit te halen, hij staat tussen twee boeken zodat de lucht eronder kan circuleren, maar pc wizard geeft nog steeds temperaturen aan van 90 graden..

Het zou kunnen dat er 1 of meerder ventilatoren niet meer draaien.

hoe kan ik daar achter komen? wegbrengen?
en weet je misschien hoeveel dat evt zou kosten om dat te laten repareren?

hij maakt wel heel erg veel geluid, kan het me haast niet voorstellen ;)

haha :P
Nouja het probleem is .. tja wat is het probleem? :P
Die melding kan meerdere oorzaken hebben

En als je hiervoor naar de winkel ofzo moet rekenen ze best wat uurloon geen idee hoeveel precies

Dan zouden we is wat mogelijke oorzaken moeten uitproberen

Ik ga nu eerst naar huis en wat eten :P
daarna zal ik even wat ideeen posten :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan