Blauw scherm in zowel vista als xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesba

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2002
Beste,

Ik heb een pc van computerland kant en klaar maar dan zonder besturingsysteem deze heb ik eerst voorzien van windows xp deze was volledig up to date aan de pc hangt niets alleen een toetsenbord (analoog) en een muis (usb).
na ongeveer een kwartier/20 minuten kreeg ik een blauw scherm met daarop staand iets van usb fout gaat te snel pc stopt dan en start ook niet opnieuw op pas wanneer ik de aan uit knop gebruik kan ik herstarten en komt hij met of ik windows in veilige modus of normaal wil opstarten.

Nu heb ik laatst vista geinstalleerd en leek alles goed alleen nu doet hij precies het zelfde na ongeveer een kwartier krijg ik een blauw scherm met ongeveer dezelfde informatie als bij windows xp en dan kan ik niet meer verder.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Groet,
Bart

Wat was de exacte foutmelding in het blauwescherm?

verschillende en de ene keer kan ik wel 10 minuten op de computer de andere keer niet eens een minuut.
bij de laatste keren kreeg ik de computer ook niet meer aan en na verschillende keren proberen op te starten gaf hij aan dat het overclokken was mislukt en de bios terug stond in oude stand.
ik heb hem nooit overgeklokt ofzo dus vreemde melding.

Disable reboot on crash :

Ga naar Start -> uitvoeren -> Control sysdm.cpl <enter>
Ga naar tabblad Geavanceerd
bij het Startup and Recovery gedeelte, click Settings...
bij System Failure un-check "Automatically restart"

Zet hier ook de memory dump aan. (hebben we misschien later wat aan als de melding in je bsod niks oplevert)
EDIT ! : kleine (kernel) dump... heb geen zin om straks 4gb (oid) van je te moeten downen

(heb zelf windows in het engels dus je moet even kijken welke settings in de NL versie corresponderen. Heb geprobeerd alles te vertalen maar volgens mij word het er niet duidelijker op :P )

De melding in het bsod kan je hier weer posten. Kijken we dan verder.

happy hunting :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan