Blauw Scherm: Irql not less or equal

Status
Niet open voor verdere reacties.

joter

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2004
hallo,

ik krijg steeds verschillende blauwe schermen, met steeds een ander melding.. en soms dezelfde

maar dit staat er bijna altijd : Irql not less or equal.

Onder andere een paar fouten die XP aangeeft, deze heb ik opgeschreven:

tcpip.sys
ntfs.sys

Ook kreeg ik Ntoskrnl.exe een keer te zien , maar dat was toen XP al opgestart was, toen stond er dat er een fout begaan was etc, dat je het rapport kan verzenden .

Maar dit zijn de leesbare fouten, ook krijg ik wel is een Irql not less or equal fout, met daarin een onleesbare fout, het lijk hierop : hulp| (dan komen hier allemaal rare tekens)

Ik hoop dat iemand kan helpen !

Vaak is er iets mis met je hardware of zijn de verkeerde drivers geïnstalleerd.
Heb je onlangs nieuwe hardware in de pc gezet?
Of andere drivers geïnstalleerd/ge-update?
Het kan zelfs nog wel eens een warmte indicatie zijn, dat bijvoorbeeld de ventilator van je processor niet goed meer functioneert.
Kijk voor meer info hier eens.

Ja, ik heb een nieuwe harde schijf erin gezet, maar daarvoor was het probleem ook al aanwezig.

Mijn CPU staat nu op 56 graden C. Ik dacht dat dit geen kwaad kon.

Ik heb ook 2 x Windows XP erop staan, en 1x linux, Maar ik ga straks 1 XP eraf halen.

De drivers zijn allemaal wel geupdate, heb ook geen geel vraagteken in mijn apparaatbeheer.

Heb ik al gedaan....

De drivers zijn allemaal wel geupdate, heb ook geen geel vraagteken in mijn apparaatbeheer.

Heb je het probleem bij alle twee windows installaties?
Hoe zit het met Linux, geeft die ook fouten?

Ja, bij alle twee windows installaties.
Bij linux heb ik nog geen fouten gezien, alleen heb ik er ook niet echt veel mee gewerkt.

Zal ik doen,

Maar kun je niets met die foutmeldingen die ik je gaf?

Ja, soms zit er wel een stopcode bij.

Maar kan verder niet veel met die links.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan